آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

نهادهای امنیتی:

در یک ماه ۸۴۰ طالب کشته شده است

وزارت دفاع ملی می‌گوید که در نتیجه‌ ضدحمله‌های نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در ۲۶ ولایت، ۱۱۶ عضو گروه طالبان کشته شده‌ است. همچنان وزارت امور داخله کشور گفته است که در جریان ۲۸ روز گذشته ۸۴۰ جنگجوی طالب کشته شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری دید، در خبرنامه‌ای که امروز چهارشنبه (۳۰ میزان) از سوی وزارت دفاع ملی به نشر رسیده، آمده است که این ضدحمله‌ها در مدت ۲۴ ساعت گذشته پس از آن راه‌اندازی شد که جنگ‌جویان طالبان می‌خواستند بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی حمله کنند.
در خبرنامه وزارت دفاع آمده است که این ضدحمله‌ها در ولایت‌های ننگرهار، کنر، لغمان، نورستان، کاپیسا، کابل، میدان‌وردک، غزنی، لوگر، پکتیا، پکتیکا، قندهار، ارزگان، هرات، فراه، غور، بادغیس، فاریاب، جوزجان، سرپل، سمنگان، بلخ، هلمند، نیمروز، کندز و تخار در چارچوب دفاع فعال راه‌اندازی شده است.
در همین حال، طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در جریان ۲۸ روز گذشته، ۸۴۰ جنگجوی طالبان در کشور کشته شده و ۳۸۵ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
این آمارها در حالی از سوی وزارت دفاع و وزارت امور داخله به نشر می‌رسد که در پی حمله طالبان در ولایت تخار بیشتر از ۷۰ نیروی امنیتی کشته و زخمی شده‌ است. آمر امنیت فرماندهی ولایت تخار نیز شامل کشته‌شده‌ها می‌باشد. مسئولان در ولایت تخار می‌گویند که درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان هنوز ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا