آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

در ۱۱ سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دالر در افغانستان حیف شده است


بازرس ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان ( سیگار ) در یک نامه به کنگره امریکا نگاشته است که در ۱۱ سال گذشته، بیش از ۱۵ میلیارد دالر کمک امریکا برای افغانستان حیف و میل شده است.
این نامه را جان ساپکو برای کنگره امریکا پس از ۱۰ ماه تحقیق در این مورد فرستاده است.
به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، سیگار در پاسخ به درخواست ۳ نماینده‌ کنگره ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ میلادی، آغاز به تحقیق در مورد حیف و میل کمک‌های امریکا برای بازسازی افغانستان کرده است.
۳ نماینده‌ کنگره‌ امریکا سال گذشته، افغانستان را «سیاه‌چاله» برای پول مالیات‌دهنده‌گان امریکایی نامیده و گفته بودند که مردم امریکا باید بدانند که پول‌شان در کجا به مصرف می‌رسد.
در همین حال، جان ساپکو بازرس ویژه‌ امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در بخشی از این نامه، این رقم را تنها بخشی از پول‌های حیف و میل شده در افغانستان دانسته است.
سیگار همچنان گفته که بیش از ۴ میلیارد دالر که برای برنامه‌های ثبات به افغانستان کمک شده بود، بر عکس باعث رشد فساد و حمایت از شورشیان شده است.
از سویی هم، جان ساپکو در این نامه گفته که مبلغ ۷٫۳ میلیارد دالر برای از بین بردن مواد مخدر برای افغانستان کمک شده بود تا تولیدات و صادرات مواد مخدر را متوقف کند؛ اما به نظر می‌رسد که پول کمک‌شده در این راستا به مصرف نرسیده و تولید تریاک در حال حاضر به بالاترین سطح پس از سال ۲۰۰۲ رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا