آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

حزب حرکت ملی:

دستاوردهای پسین در کشور حفظ شود/ مذاکره با گروه طالبان به معامله مبدل نشود

گزارشی از رسول شهزاد

حزب حرکت اسلامی ملی افغانستان می‌گوید که با وجود برآورده شدن تمام تعهدات صلح از سوی حکومت افغانستان، افزایش‌ خشونت‌ها از سوی گروه طالبان بازی با سرنوشت مردم است.

به گزارش خبرگزاری دید، سید مهدی انوری رهبر حزب حرکت اسلامی ملی افغانستان در یک نشست خبری می‌گوید که حکومت افغانستان با تسهیل در مذاکرات صلح به تمام تعهداتش عمل کرده، ولی متاسفانه گروه طالبان با افزایش خشونت‌ها در کشور با سرنوشت مردم افغانستان باز می‌کند.
آقای انوری از گروه طالبان می‌خواهد که به آتش‌بس لبیک بگویند و به خواست مردم افغانستان احترام بگذارند.
رهبر حزب حرکت اسلامی ملی افغانستان در ادامه می‌گوید که با آغاز مذاکرات میان‌افغانی و آزادی ۵۰۰۰ طالب از بند، هیچ‌گونه تسهیل در این روند از سوی گروه طالبان دیده نشده و این گروه بر حملات شان افزوده‌اند.
آقای انوری از گروه طالبان می‌خواهد که به آتش بس دایمی که خواست حکومت و ملت افغانستان است تن داده و با حفظ دستاوردهای ۲۰ ساله اخیر به یک توافق همه جانبه با حکومت برسند.
او در ادامه صحبت‌هایش گفت که با روی کار آمدن دولت جدید در امریکا، خواست ما از آقای بایدن این است که رنگ و بوی معامله را از مذاکرات با طالبان بردارد و تبدیلش کند به مذاکره واقعی. مذاکراتی که با وارد کردن فشار به طالبان و حامیانش، صلح واقعی را به ارمغان بیاورد.
آقای انوری از گروه طالبان خواست که به زودترین فرصت ممکن آتش‌بس را بپذیرند و به ندای صلح خواهی مردم افغانستان پاسخ مثبت بدهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا