اسلایدشو

دستورالعمل جدید حکومت ترامپ در مورد اخراج مهاجرین از امریکا

پیش‌نویس جدید برای اخراج مهاجرین از امریکا، از سوی وزیر امنیت داخلی این کشور امضا شد.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، در چهارچوب وعده‌های انتخاباتی خود برای اخراج مهاجرین غیرقانونی از کشور برای تسریع بخشی به اصول و قواعد اخراج وزارت امنیت داخلی امریکا و اخراج سریع مهاجرین بیشتر از کشور در تدارک تهیه طرح‌های جدید است.
به نقل از تی‌ آر تی، به موجب گزارش روزنامه” McClatchy ” با پیش‌نویس جدید امضا شده از سوی ” John Kelly ” وزیر امنیت داخلی امریکا، انتظار می‌رود با اجرای طرح اخراج سریع از کشور در تعداد مهاجرین غیرقانونی افزایش قید شود .
به موجب تنظیمات انجام‌گرفته، افرادی که در ۱۰۰ مایلی داخل مرز امریکا دستگیر شده و مدت اقامت آنها در این کشور کمتر از ۱۴ روز است، به شکلی سریع تحت نظر گرفته شده و بدون اتمام مهلت قانونی از کشور اخراج می‌شوند.
با پیش‌نویس جدید، تمدید مدت ۱۴ روز به دو سال و لغو محدودیت ۱۰۰ مایلی در مرز امریکا مهاجرین در امریکا مدنظر است.
با این تغییر، چنین به نظر می‌رسد که هزاران مهاجر غیرقانونی به شکلی سریع مشمول مقررات اخراج از امریکا خواهند شد.
به موجب سند دیگری که از سوی جان کلی وزیر امنیت داخلی امریکا امضا شده است، در مورد والدین کودکانی که در سنین کوچک به تنهایی وارد امریکا شده و بوسیله آنها در امریکا مقیم شده‌اند، تحقیقات قضایی آغاز خواهد شد.
در این سند چنین آمده است : ۱۵۵ هزار کودکی که ظرف ۳ سال وارد امریکا شده‌اند، دستگیر شده و بیش از ۶۰ درصد این افراد بعدها توانستند در کنار خانواده‌های خود جای گیرند.
درمورد این خانواده‌ها با شک از دادن پول به قاچاقچیان برای راه‌یابی به امریکا تحقیقاتی انجام خواهد گرفت.
بعداً قانون مربوط به مصونیت اخراج این کودکان که با خانواده‌های خود یکی شده‌اند، لغو خواهد شد.
حکومت باراک اوباما تصمیم به ممانعت از اخراج کودکان از کشور گرفته بود.
گفته می‌شود که اسناد مذکور از سوی کلی وزیر امنیت داخلی امریکا امضا شده و به بخش‌های ذی‌ربط ارسال شده است، ولی برای اجرای آن بایستی از سوی کاخ سفید امضا شود.
برخی از نهادهای مدنی و وکلای مهاجرتی هشدار می‌دهند که به علت عدم اتمام روند قانونی لازمه برای اجرای سریع مقررات اخراج از کشور این امر می‌تواند موجب نقض حقوق مهاجرین شود.
در پی صدور دستورالعمل‌های در حکم قانون ترامپ در مورد اخراج مهاجرین غیرقانونی، مامورین حراست مرزی و گمرک امریکا به بسیاری از منازل مهاجرین یورش برده و هزاران نفر را برای اخراج از کشور تحت نظر قرار دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا