آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

دست‌کم ٦ افغانستانی در کانال مانش غرق شدند

خبرگزاری دید: قایق حامل حدود ٦٠ مهاجر که قصد داشتند با عبور از کانال مانش وارد بریتانیا شوند، غرق شد.

٦ شهروند افغانستانی در قایقی حامل حدود ۶۰ مهاجر که بامداد شنبه سعی داشتند با عبور از کانال مانش به بریتانیا بروند جان باختند.

«۵ تا ۱۰» نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

فیلیپ ساباتیر معاون دادستان بولون سورمر به خبرگزاری فرانسه گفته که ٦ نفر جان باختند که همه آن‌ها شهروندان افغانستان بودند.

وی افزوده که اغلب مسافران این قایق افغانستانی بودند و تعدادی سودانی نیز حضور داشتند.

وی تصریح کرده است که در مجموع ۴۹ نفر نجات پیدا کردند که ۳۶ نفر در سمت فرانسوی بودند و ۱۳ نفر از سوی گارد ساحلی بریتانیا نجات یافتند. 

دادستانی فرانسه اعلام کرد که این حادثه حدود ساعت ۲ بامداد در آب‌های سواحل شمالی فرانسه روی داده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی اداره پولیس مانش و دریای شمال فرانسه نیز آمده است: ۶ نفر در حالی که وضعیت وخیمی داشتند، پیدا شدند و یکی از آن‌ها که با هلیکوپتر به شفاخانه کاله منتقل شده بود، مرده اعلام شد.

بر بنیاد این گزارش، ۵ قربانی دیگر این حادثه نیز توسط قایق انجمن ملی نجات دریایی (SNSM) از میان امواج آب گرفته شدند که همگی درنهایت پس از رسیدن به بندر کاله، جان باختند.

دفتر دادستانی بولون‌-سور‌مر که تحقیقات را درباره این حادثه آغاز کرده، اعلام کرده است که اولین قربانی شناسایی شده در میان کشته شدگان این حادثه، مرد تبعه افغانستان بوده که بین ۲۵ تا ۳۰ سال سن داشته است.

دفتر دادستانی افزوده که از سرنوشت «٥ تا ١٠» مسافر دیگر هنوز خبری نیست.

گفتنی است که دو سال پس از تسلط طا-لبان بر افغانستان، شهروندان این کشور اغلب در راه رسیدن به مکان امن و مناسب جان‌های شان را از دست می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا