آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

رییس شورای علمای افغانستان:

دشمنان نمی‌توانند وحدت شیعه و سنی را از بین ببرند


نشست خبری شورای علمای سرتاسری افغانستان تحت عنوان «وحدت و همدلی شیعه و سنی» در رابطه به حملات تروریستی به شهروندان ملکی در کشور، امروز در کابل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، مولوی قیام‌الدین کشاف، رییس شورای سرتاسری علمای افغانستان، در این نشست خبری با محکوم‌کردن اعمال تروریستی که در هفته‌های اخیر به وقوع پیوست و جان ده‌ها تن را گرفت اعلام کرد، کسانی که دست به این‌گونه فعالیت‌ها می‌زنند، به هیچ دین و آیینی باور ندارند.
آقای کشاف در صحبت با خبرگزاری دید گفت:” تمام کشورهایی که در بحران افغانستان دخیل هستند باید بدانند که با حمایت گروه‌های تروریستی در واقع امنیت خود را به خطر می‌اندازد و امنیت افغانستان امنیت خود آن‌هاست. ”
وی همچنان افزود که دشمنان مردم افغانستان باید بدانند، با انجام این‌گونه دسایس ناجوانمردانه، وحدت شیعه و سنی را در افغانستان هیچ‌گاه از بین برده نمی‌توانند.
آیت‌الله واعظ ‌‌زاده بهسودی یک تن از عالمان دینی، حملات اخیر به نمازگزاران در مسجد الزهرا در کابل و هم‌چنین حمله تروریستی به مسجد جامع هرات که در آن ده‎ها تن کشته شدند را محکوم کرد.
وی همچنان با بی‌مثال خواندن وحدت شیعه و سنی در افغاستان اعلام کرد که افغانستان می‌تواند به عنوان یک الگو در وحدت شیعه و سنی بین جوامع اسلامی مطرح شود.
وی در ادامه گفت: ما تمامی کشورهایی که حامی گروه‌های تروریستی را در افغاستان هستند، محکوم می‌کنیم و از آن‌ها جداً می‌خواهیم که دست از حمایت این گروه‌ها بردارند.
گفتنی است که در این اواخر، مساجد و روحانیان آماج گسترده حملات تروریستی در نقاط مختلف کشور بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا