آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

دشمنان هفتادساله دوباره دیدار کردند

پس از هشت ماه از اولین دیدار، دونالد ترامپ و کیم جونگ اون دشمنانی که هفتاد سال از خصومت آنان می‌گذرد، دوباره دیدار کردند.
به نقل از یورونیوز، رییس جمهور امریکا و رهبر کوریای شمالی ۸ ماه پس از اولین دیدار شان در سنگاپور، این بار اما در هانوی پایتخت ویتنام کمونست دیدار کردند.
روز گذشته کیم جونگ اون با قطاری زرهی به ویتنام رسید. ترامپ نیز با هواپیمای مخصوص روسای جمهوری امریکا به هانوی رسید و از سوی رییس جمهور آن کشور استقبال شد.
ملاقات رهبران دو کشور در هتل متروپول هانوی، پایتخت ویتنام انجام شد و قرار است با گفت‌وگوی رودرروی ۲۰ دقیقه‌ای و صرف نهار ادامه یابد.
دونالد ترامپ در ابتدای این دیدار نسبت به این گفت‌وگو‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت گمان می‌کند نتیجه به اندازه موفقیت نشست دوجانبه اول و حتی بهتر از آن باشد.
کیم جونگ اون نیز گفت یقین دارد این بار نتایج بزرگی حاصل خواهد شد که مورد استقبال همگان قرار خواهد گرفت. وی افزود:«تمام سعی‌ام را خواهم کرد تا این امر اتفاق بیفتد.»
مسئله خلع سلاح اتومی کوریای شمالی در ازای لغو تحریم‌ها در راس مذاکرات خواهد بود و انتظار می‌رود موضوع بقایای اجساد سربازان امریکایی که از زمان جنگ کوریا در دهه شصت میلادی در کوریای شمالی بجا مانده‌‌ نیز مورد بحث قرار گیرد.
گفت‌وگوهای ویتنام هشت ماه پس از اولین ملاقات تاریخی رهبران امریکا و کوریای شمالی در سنگاپور صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا