آخرین اخبارجهانسیاست

فرمانده سپاه پاسداران ایران:

دشمن به دلیل برد موشک‌های مان جرات نگاه چپ ندارد


محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید که بسیاری از اهداف استراتژیک دشمن در همین برد ۲ هزار کیلومتری قرار دارد و به همین دلیل دشمن جرات نگاه کردن به جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای جعفری روز گذشته در یک سخنرانی در تهران گفته است که بسیاری از اهداف استراتژیک دشمنان در همین برد ۲ هزار کیلومتری قرار دارد و به همین خاطر دشمن جرات نگاه چپ را به جمهوری اسلامی ندارد
به گفته این مقام ارشد نظامی، سپاه می‌تواند برد موشک‌هایش را به بیشتر از ۲ هزار کیلومتر ارتقا دهد، اما فعلاً درصدد آن نیست.
در همین حال، مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران بارها گفته‌اند که برد موشک‌های این کشور توانایی هدف قراردادن خاک اسرائیل را دارد و برای بازدارندگی در برابر حمله احتمالی این کشور تا برد ۲ هزار کیلومتر طراحی و تولید شده است.
مقام های ارشد سپاه کمتر از یک سال پیش گفته بودند که برد موشکی جمهوری اسلامی ایران طبق سیاست‌های رهبر ایران تعیین می‌شود که طبق سیاست‌های فعلی او این برد به ۲ هزار کیلومتر محدود است.
با این همه، آقای جعفری پاییز گذشته با اشاره به برد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران به امریکا هشدار داده بود که اگر تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران ایران را اجرا کند، باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود را به خارج از برد موشک‌های ایران منتقل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا