آخرین اخبارافغانستانسیاست

دفترجنرال دوستم: رییس‎جمهور دروغ می‎گوید!‎


یک روز پس از سخنان رییس‎جمهور غنی مبنی بر صدور جواز سفر جنرال دوستم به ترکیه از سوی دادستانی‌کل کشور دفتر معاونیت اول با صدور اعلامیه‎ای واکنش نشان داده و سخنان رییس‎جمهور را عاری از حقیقت خوانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از دفتر مطبوعاتی معاونیت اول ریاست‌جمهوری سخنان رییس‎جمهورمبنی بر سفر جنرال دوستم با اجازه دادستانی‎کل عاری از حقیقت بوده و هیچ اجازه‎ای گرفته نشده است.
در این اعلامیه گفته شده است که دادستانی‎کل صلاحیت ممنوع الخروج کردن معاون رییس‎جمهور را نداشته و جنرال دوستم هم مرتکبی جرمی نشده که برای سفر نیاز به اذن دادستانی باشد.
در بخش دیگری از این اعلامیه گفته شده که موضوع پرونده بد رفتاری جنسی مربوط چند سرباز بوده و هیچ ربطی به شخص معاون اول ندارد.
از سویی هم در این اعلامیه نسبت به سخنان هوگو لارنس سفیر ایالات متحده امریکا در کابل واکنش نشان داده شده و گفته های آقای لارنس دخالت در امور داخلی افغانستان خوانده شده است.
هوگو لارنس به تازه‎گی از رفتن پرونده بد رفتاری جنسی با احمد ایشچی به دادگاه استقبال کرده و خواهان پیگیری مجدانه آن از سوی حکومت وحدت ملی شده است.
دفتر مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری اظهارات آقای لارنس را ابراز نظر غیر مسئولانه خوانده است.
گفتنی است که امروز دادستانی‎کل اعلام کرد که تحقیقات روی پرونده بد رفتاری با احمد ایشچی نهایی شده و آن را روانه دادگاه کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا