آخرین اخبارافغانستانفرهنگ و دانشگزارش

دفتر سیاسی عطامحمد نور از شاگردان ممتاز کانکور ۱۳۹۹ تقدیر کرد

گزارش از سید محمد حسین همدرد
دفتر سیاسی عطامحمد نور در کابل طی مراسمی با حضور چهره‌های فرهنگی و علمی و سیاسی از شاگردان ممتاز کانکور سراسری سال ۱۳۹۹ خورشیدی با اهدای تحایف نفیس تقدیر و تمجید کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، شاگردان ممتاز کانکور سراسری سال ۱۳۹۹ طی نشستی با حضور نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و شخصیت های فرهنگی، امروز شنبه(۱۲ میزان) توسط دفتر سیاسی عطامحمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی، مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.
میرویس بلخی وزیر پیشین معارف در رابطه شاگردان ممتاز کانکور سال روان خورشیدی، گفت که از میان دود و آتش فرزندانی سربلند می‌کنند که تمام روایت جنگ و خون را در این سرزمین تغییر می‌دهند.


آقای بلخی افزود که پیروزی این سه تن یک چیز را ثابت می‌کند که علم و دانش تنها پدیده‌ای است که در انحصار هیچ قدرتی، هیچ کمپنی و هیچ جریانی در نمی‌آید و هرکسی از هر جایی اگر بخواهد به جایگاهی می‌رسد.
به باور بلخی، شمسیه‌ها، نعمت‌الله‌ها و مجتبی‌ها الگوهایی هستند برای نسلی که مطمئناً از این الگوها استفاده می‌کنند.
از سویی هم، روضت‌الله مجیدی نماینده اداره ملی امتحانات در رابطه به نقش دانش و حمایت از دانش در جامعه صحبت نموده و گفت که کشور ما استعدادهایی زیادی دارد که اگر پرورش درست داده شود، شکوفا شده و در پیشرفت و ترقی میهن ما سهیم خواهند شد.


شمسیه علی‌زاده اول نمره کانکور سال ۱۳۹۹در این همایش گفت که تمام جوانان افغانستان با استعداد هستند، فقر و تنگ‌دستی نم‌یتواند مانع پیشرفت این جوانان شود.
شمسیه افزود که خواهش ما از دولت این است که سهمیه بندی را لغو کند، تا دانش آموزان با کمک فکر و دانش خود پیشرفت کنند.


بانو شمسیه در ادامه از عطامحمد نور و حمایتش از معارف کشور ستایش نموده و خواستار حمایت تمام رهبران از دانش‌آموزان و معارف کشور شد.


همایش دفتر سیاسی عطامحمد نور در حمایت و تقدیر از اول نمره، دوم نمره و سوم نمره کانکور سراسری سال ۱۳۹۹ با اهدای جوایز نفیس، پول نقد و ترافی به پایان رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا