آخرین اخبارجهانسیاست

دموکرات‌ها کنترول مجلس سنای کانگرس را حفظ کردند

خبرگزاری دید: اعضا حزب دموکرات امریکا با کسب ٥٠ کرسی مجلس سنا توانستند بار دیگر اکثریت خود را در این مجلس حفظ کنند.


به نقل از آسوشیتدپرس، پس از اعلام نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای کانگرس ایالات متحده در ایالت نوادا، اعضای حزب دموکرات با کسب ۵۰ کرسی مجلس سنا توانستند بار دیگر اکثریت خود را در این مجلس حفظ کنند.
با پیروزی کترین کورتیز مستوس نامزد حزب دموکرات برای کرسی مجلس سنا از ایالات نوادا، اکنون قانونگذاران دموکرات در این مجلس اکثریت هستند.
مجلس سنای کانگرس ایالات متحده ۱۰۰ عضو دارد و بر اساس قانون در رای‌گیری مجلس سنا، معاون رییس جمهور امریکا نیز حق رای دارد که با این حساب، دموکرات‌ها اکثریت خود را در این مجلس حفظ کردند.
چک شومر رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای ایالات متحده دقایقی پس از اعلام پیروزی مستوس در نوادا در یک پیام توییتری نوشته است: رای‌دهندگان امریکایی دیدند که دموکرات‌های سنا در دو سال گذشته قادر به انجام چه کارهایی بودند.
اکثریت دموکرات‌ها در مجلس سنا عرصه را برای جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده در زمینۀ معرفی اعضای کابینه و نهادهای عدلی و قضایی سهل می‌کند.
به دلیل این‌که شمارش آرای انتخابات هشتم نوامبر در شماری از ایالت‌های امریکا تا هنوز نهایی نشده است، سرنوشت مجلس نمایندگان کانگرس تا حال معلوم نیست که آیا دموکرات‌ها در آن اکثریت خود را حفظ می‌کنند یا این‌که کنترول مجلس برای دو سال آینده به دست جمهوری‌خواهان خواهد افتاد.
نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنونی در ایالات متحده بسیار غیرمنتظره بوده است، زیرا به گونۀ سنتی، هر حزبی که کنترول قصر سفید را در دست دارد، در انتخابات میان‌دوره‌ای کنترول کانگرس یا قوۀ مقننه را از دست داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا