آخرین اخبارجهانسیاست

دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های مجلس امریکا را به دست آوردند

نمایندگان دموکرات در انتخابات امریکا اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را به دست آوردند، اما جناح اکثریت احتمالاً کوچک‌تر می‌شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشته است که در آخرین ساعات روز سه‌شنبه(۱۰ نوامبر) معلوم شد که نامزدهای دموکرات در انتخابات کنگره امریکا دست‌کم ۲۱۸ کرسی از مجموع ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان را برای دوره دو ساله جدید به دست آورده‌اند. این نتیجه قطعی نیست و دموکرات‌ها هنوز به کسب چند کرسی دیگر پس از پایان شمارش تمام آرا، امید دارند.

این نتایج شامگاه سه‌شنبه با اعلام پیروزی سه نامزد دموکرات دیگر که هر سه در حال حاضر نماینده هستند، یعنی کیم شرایر نماینده واشنگتن، تام اوهالران نماینده آریزونا و جیم گومز نماینده کالیفرنیا به دست آمد.
حزب دموکرات امریکا با همین نتیجه به برتری تعداد نمایندگان خود بر نمایندگان حزب رقیب، یعنی جمهوری‌خواهان اطمینان یافته، اما در عین حال کرسی‌های به دست آمده، با اکثریت کنونی فاصله دارد. دموکرات‌ها هم اکنون ۲۳۲ کرسی مجلس نمایندگان را در اختیار دارند.
احتمال دارد که پس از شمارش موج غیرمنتتظره‌ای از آرا، نمایندگان جمهوری‌خواه با کسب ۱۵ کرسی دیگر، نگذارند شادی دموکرات‌ها از همین حد بیشتر شود.
بنابراین این احتمال وجود دارد که اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان در دوره بعدی کوچکتر از اکثریت فعلی باشد.
پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات کنگره که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، کمابیش پیش‌بینی‌پذیر بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا