آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

محقق:

دنیا نباید بگذارد که افغانستان لانه تروریزم مبدل شود/ هم برای صلح و هم برای جنگ آمادگی داریم

خبرگزاری دید: محمد محقق می‌گوید که هم برای جنگ و هم برای صلح آمادگی دارند و محاسبه دنیا باید این باشد که افغانستان دوباره به لانه تروریزم مبدل نشود.

خبرگزاری دید: محمد محقق می‌گوید که هم برای جنگ و هم برای صلح آمادگی دارند و محاسبه دنیا باید این باشد که افغانستان دوباره به لانه تروریزم مبدل نشود.
محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که امروز جمعه(۷جوزا) در دهمین سالیاد جنرال داوود داوود سخن می‌زد، گفت که دنیا باید فریب کسانی را که نرم‌نرم سخن می‌گویند، اما چهره عوض می‌کنند نخورد.
مشاور رییس‌ جمهور افزود که شعار جنگ نمی‌دهند و برای صلح آمادگی دارند، اما بارها گفته است که طرف مقابل هیچ تمایلی به صلح ندارد.
آقای محقق گفت که در ۲۰ سال گذشته برای دموکراسی و درس و تحصیل کار کرده‌اند، اما در جریان دو سال اخیر متوجه شده است که وضعیت به گونه‌ای دیگری پیش می‌رود.
او افزود که در جریان این دو سال آمادگی‌های لازم را گرفته‌اند و در صورتی که صلح تأمین نشود، در کنار دولت و نیروهای امنیتی و دفاعی در خط نظام جهوری اسلامی خواهند ایستاد. او ابراز امیدواری کرد که جنگ دیگری در افغانستان آغاز نشود.
رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در ادامه‌ صحبت‌هایش گفت که از نظر او، با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، وضعیت کنون افغانستان «خراب و نابسامان» است. با این حال، او همچنین ابراز امیدواری کرد که اوضاع خوب و صلح نیز تأمین شود.
از سویی هم، محقق گفت که طالبان به این فکر نباشند که با رفتن نیروهای خارجی از افغانستان، قضیه به نفع آنان تمام می‌شود، زیرا به‌گفته‌ او، «قهرمانانی» که اتحاد جماهیر شوروی را شکست دادند، اکنون اگر خودشان نیستند، نسل آینده‌ شان در برابر طالبان ایستادگی و بیرق افغانستان را بلند نگه خواهند داشت.
از دهمین سالیاد ترور جنرال داوود داوود فرمانده پیشین زون ۳۰۳ پامیر و جنرال شاه جهان نوری فرمانده پولیس تخار در کابل گرامی داشت شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا