آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادثحکومتخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی در بدخشان:

دهن طالب را می شکنیم/ همسایه‌ها اگر آب می‌خواهند نفت بدهند/ آدم کاری می‌خواهید یا تجملی

رییس جمهور محمد اشرف غنی که با مردم و مسئولان بدخشان صحبت صحبت می‌کرد، با اشاره به مباحث انتخاباتی گفت که اگر رقبای او طرح واضح برای آینده کشور دارند بفرمایند، اولی اگر ندارند بروند کنار. او همچنان اظهاراتی در مورد مدیریت منابع آبی و معادن کشور داشت.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور محمد اشرف غنی که در سفری رسمی به ولایت بدخشان رفته است، می‌گوید که آب‌های افغانستان آبروی ما است و ما پس از این آب خود را به کسی مفت و رایگان نمی‌دهیم.
آقای غنی گفت که اگر همسایه‌های ما آب مفت می‌خواهند باید نفت مفت بدهند و این عادلانه است.
او تصریح کرد که در دو هفته آینده پلان ملی مدیریت آب‌های کشور افتتاح می‌شود که در آن ساخت و ساز سواحل دریاهای کشور در اولویت خواهد بود.
رییس جمهور: آب را مفت نمی‌دهیم. همسایه‌های ما بشنوند. اگر آب مفت می‌خواهند نفت مفت بدهند
آقای غنی همچنان گفت که هفته آینده کابینه تصویب می‌کند که از آب‌های بدخشان ۶۵۰ میگاوات برق تولید شود و این بیشتر از کل برق تولیدی از آب‌های کشور است.
معادن کشور
رییس جمهور غنی در بخشی دیگر از سخنانش در مورد معادن لاجورد بدخشان گفت که این معادن ارزشی برابر با طلا دارد و باید به صورت عصری پروسس و صادر شود. وی همچنان افزون که کلانترین نقاشان اروپا از لاجورد بدخشان در ترکیب رنگ‌های نقاشی شان استفاده می‌کنند و مساجد بزرگ امارت از این سنگ گران بها ساخت شده است ولی این سنگ به صورت قاچاقی به بازارهای خارجی می‌رسد.
غنی: دهن طالب را می‌شکنیم و این طلا را از دهند او خارج می‌کنیم.
رییس جمهور غنی به نیروهای امنیتی دستور اکید داد که طالبان را از معادن سنگ لاجورد در راغ بدخشان برانند.
آقای غنی همچنان اشاراتی به مخالفان سیاسی خویش داشته و آنان را به نداشتن طرح مشخص برای حکومت داری متهم کرد.
او گفت که اگر مخالفان سیاسی‌اش طرح واضح دارند بیایند ولی اگر ندارند باید کنار بروند تا کسانی که طرح دارند بیایند و کار کنند.
رییس جمهور: اگر کسان دیگر طرح بهتر دارند بیارند ما استقبال می‌کنیم ولی اگر ندارند لطفاً کنار بروند. این چیزهای اساسی را که شما مطرح کردین آدم کاری می‌خواهد یا آدم «تجملی»؟ اگر آدم کاری می‌خواهید تیم دولت ساز در خدمت تان است.
گفتنی است که رییس جمهور غنی روز گذشته در یک سفر رسمی به ولایت بدخشان رفته و با مردم و مسئولان محلی آن ولایت دیدارهایی داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا