آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

صالح:

ده‌ها دواخانه در هفته ۱۵۰۰ افغانی به یک مقام وزارت صحت رشوه می‌دهد

معاون نخست ریاست‌ جمهوری می‌گوید که در ناحیه‌ نهم شهر کابل مواد مخدر و نشه‌آور به‌طور علنی فروخته می‌شود و ده‌ها دواخانه «قانون‌شکن» ماهانه میلیون‌ها افغانی به یکی از مقام‌های وزارت صحت پول پرداخت می‌کنند. او افزوده است که نام این مقام وزارت صحت عامه در جلسات بعدی همگانی می‌شود.

به گزارش خبرگزای دید، آقای صالح امروز شنبه (۱۷ عقرب) در صفحه‌ فیس‌بوک خود نوشته است که تمام کارهای ابتدایی لازم برای راه‌اندازی عملیات و تصفیه‌کاری ناحیه‌ مربوطه انجام شده است.
معاون نخست ریاست‌ جمهوری تصریح کرده که ده‌ها دواخانه به‌خاطر فروش تابلیت‌های «کا» و دیگر ادویه‌های غیرمجاز مورد تفتیش و بررسی قرار گرفتند، اما یکی از مقام‌های وزارت صحت عامه تلاش کرد که اسم دواخانه‌ها افشا نشود.
او نوشته است: «با کار جدی پیدا کردیم که دواخانه‌های قانون‌شکن و حتا دواخانه‌های عادی و نورمال هفته‌وار مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ افغانی به یکی از این مقام‌ها می‌پردازند که چندین میلیون افغانی می‌شود».
آقای صالح همچنان تاکید کرده است که این مقام وزارت صحت شناسایی شده و از ریاست تحقیقات جنایی نیز خواسته شده است که او را زیر «استنطاق» قرار دهد. او اضافه کرده که اسم این مقام وزارت صحت در جلسات بعدی همگانی خواهد شد.
معاون نخست‌ ریاست جمهوری گفته است که روی طرحی به‌خاطر حل بحران معتادان کار می‌شود و در فصل زمستان معتادان به مکان‌های خارج از شهر منتقل می‌شوند. او افزوده است که طرح حل بحران معتادان باید شامل تثبیت خانواده‌ها شود.
امرالله صالح به نقل از وزارت داخله نوشته است که حدود شش‌هزار معتاد در کابل وجود دارد که شب را در قبرستان‌ها و مکان‌های عامه سپری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا