آخرین اخبارافغانستان

ده‌ها زندانی از زندان طالبان در هلمند رها شد

مسئولان وزارت دفاع کشور می‌گویند که دست کم ۱۰۵ زندانی، شب گذشته در یک عملیات ویژه کماندوها در ولسوالی کجکی هلمند از زندان طالبان رها شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه وزارت دفاع ملی افغانستان آمده است که این افراد در زندان طالبان در سرکاریز وده بابا ولسوالی کجکی، نگهداری می‌شدند.
جنرال ولی محمد احمدزی فرمانده قول اردوی ۲۱۵میوند به صدای امریکا گفته که در نتیجه این عملیات، چهار تن از افراد طالبان که مسئولیت حفاظت از این زندان را داشتند، کشته و یک تن ازآنان بازداشت شده است.
جنرال احمدزی گفته است:« عملیات در منطقه سرکاریز ولسوالی کجکی، بالای آن زندان طالبان انجام شده که ما قبلاً در موردش معلومات استخباراتی دریافت نموده بودیم و ۱۰۵ زندانی که رها شده ۵ زن هم شامل است و حالا در یک مرکز نظامی نگهداری می‌شوند که پس از معلومات به خانواده‌های شان سپرده خواهد شد.»
به گفته او، در میان افراد رها شده افراد ملکی و سربازان پولیس شامل‌اند که از چندین ماه بدین‌سو در این زندان طالبان، نگهداری می‌شدند.
هفته گذشته نیز نیروهای امنیتی در ولسوالی مارجه هلمند، ۱۵ زندانی را از زندان طالبان رها کرده بودند.
طالبان نیز این خبر را تأیید کرده و گفته‌اند که نیروهای امنیتی، شب گذشته بر دو زندان جنایی آنان در ولایت هلمند، یورش برده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا