آخرین اخبارافغانستانسیاست

ده‌ها هوادار تیم ثبات و همگرایی تظاهرات کردند

ده‌ها تن از هواداران تیم ثبات و همگرایی در برابر آنچه این تیم«تقلب در انتخابات» می‌خوانند با تجمع در چارراه فواره آب اعتراض شان را در برابر رون بازشماری آرا نشان دادند.

ده‌ها تن از هواداران تیم ثبات و همگرایی در برابر آنچه این تیم«تقلب در انتخابات» می‌خوانند با تجمع در چارراه فواره آب اعتراض شان را در برابر رون بازشماری آرا نشان دادند.
به گزارش خبرگزاری دید، معترضان با روند جاری تفتیش و بازشماری آرا مخالف هستند و کمیسیون انتخابات را متهم به بازشماری آراء به نفع تیم دولت ساز می‌کنند.
اعتراض کنندگان از صبح امروز(جمعه ۸ قوس) با تجمع در چوک شهید مزاری در غرب کابل، خیرخانه در شمال کابل و چهارراه عبدالحق جمع شده و به سمت چارراه فواره آب در مقابل ارگ ریاست جمهوری حرکت کردند.
معترضان با برگزاری راهپیمایی مسالمت آمیزی از کمیسیون مستقل انتخابات خواهان رای و حق شان هستند.
در میان معترضان، معاونان داکتر عبدالله رییس دسته ثبات و همگرایی، رهبران جهادی و دیگر نامزدان ریاست جمهوری به چشم می‌خورند.
شب گذشته فرماندهی گارنیزیون کابل، با نشر اعلامیه ای از متعرضان خواسته بود که به جای فواره آب در چمن حضوری کابل جمع شوند. اما به رغم معین شدن مکان برای برای تظاهرات از سوی دولت، معترضان در ساحه فواره آب جمع شده‌اند.
رهبران دسته‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی چند روز پیش و شب گذشته هشدار دادند که هزاران تن را از هواداران این تیم به جاده‌ها می‌کشانند، اما صبح امروز هواداران تیم دولت ساز و برخی کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک با نشر تصاویری از جاده‌های خالی غرب کابل به عدم حمایت مردمی از رهبران ثبات و همگرایی اشاره نموده بودند.
یکی از کاربران فیسبوک از غرب کابل با نشر جاده خالی برچی نوشته بود:« وضعیت در برچی حساس است. شش‌ها نفر به حمایت از ثبات و همگرایی تظاهرات کردند…»
همچنان هواداران حکومت با نشر تصاویری از جاده‌های خالی مناطق مختلف پایتخت، گفته‌اند که عدم حضور مردم در جاده‌های به معنی تنها ماندن «تیکه داران» قومی است.
با این همه، گزارش‌هایی از به خشونت کشیده شدن اعتراضات در ده افغانان به نشر رسیده، ولی هنوز معلوم نیست که این شلیک گلوله از کدام طرف صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا