آخرین اخبارسیاست

دوحه، ریاض و ابوظبی حامی تروریزم بودند، ولی دیگر نیستند

دونالد ترامپ به تازه‌گی در دیدار با امیر قطر گفته است که کشورهای عربستان، امارات متحده عرب و قطر پیش از این از تروریزم حمایت می‌کردند، ولی اکنون این کار را نمی‌کنند.
رییس جمهوری امریکا با آن که می‌داند کشورهای یاد شده از تروریزم حمایت می‌کردند، ولی با سخاوتمندی تمام آنان را می‌بخشد و می‌گوید دیگر این کار را نمی‌کنند.
ترامپ گفت: ‌مردی کنار من نشسته که انبوهی از تجهیزات از ما می‌خرد، انبوهی از تسلیحات، هواپیما، موشک و کلی چیزهای دیگر. آن‌ها دوستان خوبی برای ما بوده‌اند.
رییس جمهور امریکا همچنان در مورد روابط کشورش با کشورهایی که از تروریزم حمایت مالی می‌کردند افزود: داریم اطمینان کسب می‌کنیم که حمایت مالی از تروریزم از سوی کشورهایی که ما با آن‌ها مرتبط هستیم، متوقف شود.
ترامپ پیشتر رفته و نام سه کشوری را فاش کرد که از ترویزم حمایت مالی می‌کردند، این کشورها دارند حمایت مالی از تروریزم را متوقف می‌کنند، این کشورها شامل امارات متحده عربی، عربستان و قطر و دیگران است.
در همین حال، امیر قطر که در این اواخر روابط خوبی با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ندارد و خودش نیز متهم به حمایت مالی از تروریزم است، گفته است: درباره سوریه کاملاً با رئیس‌جمهور ترامپ هم‌نظر هستیم. اینکه باید فوراً به این وضع پایان داد. نمی‌توانیم یک جنایتکار جنگی را که نیم میلیون از مردمش را کشته، تحمل کرد.
این نظرات در حالی بیان می‌شود که گروه‌های زیادی در سوریه که دست به کشتار مردم ملکی زدند، از حمایت مالی همین سه کشور عربی برخوردار بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا