آخرین اخبارافغانستان

دور اول آزمون کانکور ۱۴۰۰ در ۸ ثور آغاز می‌شود

اداره ملی امتحانات اعلام کرده است که پروسه ثبت معلومات بایومتریک داوطلبان دور اول امتحان کانکور سال۱۴۰۰، امروز در ۲۵ ولایت کشور به گونه منظم آغاز شد.


به گزارش خبرگزاری دید، اداره ملی امتحانات اعلام کرده است که دور اول روند بایومتریک داوطلبان کانکور آغاز شده است در این دور حدود ۹۰ هزار تن فارغ صنوف دوازدهم، معلومات بایومتریک خویش را ثبت می‌کنند.
اداره ملی امتحانات با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دور اول امتحانات سال ۱۴۰۰ در ۲۵ ولایت تنظیم شده است که به همین هدف هیئت ممتحن و تیم تخنیکی ثبت معلومات بایومتریک قبلاً به ولایت‌های متذکره فرستاده شده است.
خبرنامه افزوده است که عبدالقدیر خموش رییس ادارۀ ملی امتحانات در ارتباط به امتحان کانکور سال ۱۴۰۰ گفت: امسال امتحانات با تدابیر قوی و سنجیده شده که در ۲۵ ولایت تنظیم شده است و همزمان اخذ می‌گردد.
وی افزود امتحان سال جاری در سه دور تنظیم گردیده و پروسه ثبت معلومات بایومتریک دور اول آن امروز (۵ ثور) آغاز شده است که تا سه روز(۷ ثور) ادامه پیدا می‌کند و تاریخ ۸ ثور امتحان این ولایت ها آغاز می‌شود.
در دور اول داوطلبان امتحان کانکور عمومی، متفرقه، علوم دینی، چهارده پاسان و شبانه، ولایت‌های (سمنگان، سرپل، غور، نیمروز، بادغیس، فراه، نورستان، پکتیکا، دایکندی، زابل، ارزگان، هلمند، قندهار، بامیان، وردگ، لوگر، پکتیا، خوست، کاپیسا، پنجشیر، لغمان، کنر، پروان، ننگرهار، و بغلان) شامل است که معلومات بایومتریک شان ثبت می شوند.


قابل یاد آوری است که در دور دوم امتحان هشت ولایت (فاریاب، کندز، جوزجان، غزنی، بلخ، هرات، تخار و بدخشان) شامل می‌باشد که پروسه ثبت معلومات بایومتریک آن به تاریخ ۲۸ و ۲۹ ثور و امتحان آن به تاریخ ۳۰ و ۳۱ ثور اخذ می‌شود.
در همین حال دوست‌ محمد فیضی سخنگوی اداره‌ ملی امتحانات گفته است که امسال به‌صورت تخمینی بین ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار داوطلب در آزمون کانکور در سراسر کشور شرکت خواهند کرد.
او افزود که بر اساس فیصله‌ وزارت تحصیلات عالی، برای فارغان صنف‌های دوازدهم سه چانس شرکت در آزمون کانکور داده شده و ممکن است تعداد داوطلبان این آزمون امسال افزایش یابد.
پیش از این فارغان صنف‌های دوازدهم دو چانس شرکت در آزمون کانکور داشتند.
سخنگوی اداره‌ ملی امتحانات تأکید کرد که تمامی کسانی که در سال‌های گذشته دو بار در آزمون کانکور ناکام و یا بی‌نتیجه مانده‌اند، حق شرکت در آزمون کانکور را دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا