آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

دوستم خواستار خروج مسئولانه امریکایی‌ها از افغانستان شد

مارشال دوستم در دیدار با زلمی خلیلزاد، خواستار خروج مسئولانه و بدون عجله نیروهای امریکایی از افغانستان شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته با مارشال عبدالرشید دوستم رهبر حزب جنبش و معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان دیدار کرد.
طبق اعلام عنایت‌الله بابر فرهمند معاون شورای عالی مصالحه ملی، مارشال دوستم در این نشست تأکید کرده است که نیروهای امریکایی باید بدون عجله و به‌صورت مسئولانه از افغانستان خارج شوند.
فرهمند گفته است که محور اصلی دیدار خلیلزاد با مارشال دوستم بحث روی تسریع روند مذاکرات صلح، نقش ایالات متحده امریکا و به وجود آوردن اجماع میان رهبران و سیاسیون در مورد آینده مذاکرات و افغانستان بوده است.
به گفته فرهمند، خلیلزاد در این نشست روی اجماع رهبران و توحید دیدگاه‌های آن‌ها در مورد مذاکرات صلح و آینده افغانستان تاکید کرده است.
فرهمند گفته است که خلیلزاد درباره برگزاری یک نشست در «سطح بالا» نیز صحبت کرده و گفته است که این نشست برای موفقیت روند مذاکرات صلح کمک خواهد کرد.
از سوی دیگر، مارشال دوستم گفته است که در کنار به وجود آوردن اجماع ملی در مورد روند مذاکرات، در جبهه نظامی نیز برای دفاع از مردم آماد‌گی کامل گرفته شود.
با این حال، خلیلزاد در دور تازه سفرهایش به افغانستان با رییس جمهور غنی، داکتر عبدالله، حامد کرزی، عطامحمد نور، محمد کریم خلیلی و حکمتیار نیز گفت‌وگو کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا