آخرین اخبارافغانستانسیاست

دوستم در انتخابات آینده با غنی نخواهد بود!


منابع نزدیک به جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست‏ جمهوری می‏گوید که در انتخابات ریاست‏ جمهوری آینده جنرال دوستم در کنار محمد اشرف غنی نخواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دید، منبع اضافه می‏کند که جنرال دوستم عضو برجسته ایتلاف ملی برای نجات افغانستان است و در انتخابات آینده ریاست جمهوری حاضر نیست که جزء تیم رییس جمهور غنی باشد.
منبع که نمی‏خواهد نامی از وی برده شود، تصریح می‏کند که جریان سیاسی ایتلاف ملی برای نجات افغانستان که جنرال دوستم نیز عضو آن است در انتخابات ریاست‏ جمهوری نامزد مشخص خواهد داشت و تاکید می‏کند که جنرال دوستم بار دیگر فریب اشرف غنی را نمی‏خورد.
معاون اول ریاست جمهوری قریب به یک سال است که در انقره پایتخت ترکیه به سر می‌برد و با شخص رییس جمهور غنی روابط تیره‌ای دارد.
جنرال دوستم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳ عضو تیم تحول و تداوم به رهبری اشرف غنی بود و به باور آگاهان سیاسی کشور، برگ برنده غنی در انتخابات نیز جنرال دوستم و آرای ترک‌تباران بوده است.
با این همه، در روز‌های گذشته خبرهایی به نشر رسید مبنی بر این که اشرف غنی با جنرال دوستم تماس گرفته و او به زودی به کشور برخواهد گشت؛ اتفاقی که اگر صورت بگیرد، به باور آگاهان تلاشی است از سوی غنی برای گرفتن دوباره رای جنرال دوستم.
آنچه در آینده رقم خواهد خورد، خوب باشد یا بد؛ چیزی است که سرنوشت جنرال دوستم را تعیین خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا