آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهزنان

دوشنبه بازار؛ مخصوص زنان در مزارشریف ایجاد شد

به منظور ایجاد سهولت‌های بیش‌تر برای بانوان صنعت‌کار و تجارت‌پیشه ولایت بلخ، برنامه تشکیل دوشنبه بازار در مارکیت رابعه بلخی شهر مزارشریف راه‌اندازی شد.
به گزارش خبرگزاری دید، بعد از این بانوان ولایت بلخ می‌توانند در روزهای دوشنبه از بازار هفته‌گی در مخصوص زنان تولیدات خود را عرضه کرده و مایحتاج خود را از این بازار خریداری کنند.
معصومه حیدری، یکی از اجرا کنندگان طرح دوشنبه‌بازار گفت: قبل از این نیز بازار رابعه بلخی همه‌روزه به روی بانوان باز بوده است، ولی هنوز هم بسیاری از خانواده‌ها از وجود این بازار مطلع نیستند و یا فرصت مناسب برای آمدن به این بازار را نداشته‌اند. اما ایجاد “دوشنبه بازار” که هفته‌ی یک‌بار برگزار می‌‌شود، از یک‌سو زمینه را برای خانم‌های تولید کننده فراهم می‌سازد و هم شرایط برای حضور بانوان از مناطق دور و نزدیک شهر در یک روز و به منظور خریداری تمامی اجناس مورد نیاز را مهیا می‌سازد.

حیدری افزود: طرح «دوشنبه بازار» یکی از برنامه‌های انکشاف اقتصادی زنان «پروموت»است.
راضیه یوسفی یکی از دکانداران مارکیت رابعه بلخی می‌گوید: روزانه تعداد کمی از خانم‌ها و به صورت پراکنده، به این بازار مراجعه می‌کنند. ولی تشکیل دوشنبه بازار سبب رونق و فروش بیش‌تر خواهد شد.
زینب اکبری یکی از بازدید کنندگان دوشنبه بازار می‌گوید: همکاری میان تاجران و مسئولان دولتی سبب رشد تولیدات و رونق بازار‌های اقتصادی می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا