آخرین اخباراسلایدشوسیاستمنطقه

دولت ایران: به حمایت از مهاجران افغانستانی ادامه می‌دهیم

خبرگزاری دید: سخنگوی دولت ایران با اشاره به حمایت گذشته این کشور از مهاجران افغانستانی، تاکید کرد که همچنان به حمایت آنان ادامه می‌دهد.

دولت ایران

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت ایران امروز پنجشنبه (۱۸ حمل) در یک نشست خبری گفت: جوامع بین‌المللی اذعان دارند که ایران میزبان خوبی برای مهاجران افغانستانی بوده و هرچند آنان به وظایف خود در حمایت از پناهندگان افغانستان در این کشور عمل نکرده، اما دولت و جمهوری اسلامی منتظر تکالیف بین‎المللی نمانده است.
بهادری جهرمی تصریح کرد که ایران از ایجاد ثبات در افغانستان استقبال می‌کند، اما «تا آن زمان که مهاجران عزیز مهمان ما هستند، حمایت‌ها از آنان همچنان ادامه ‌دارد».
وی اضافه کرد، تلاش‌ها برای ایجاد یک نهاد متمرکز به منظور ساماندهی امور مهاجرین درجریان است و «امیدواریم هرچه زودتر تکمیل شود».
این در حالی است که سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، در سفر به خراسان رضوی و شهر مشهد، بر احساس مسئولیت در برابر وضعیت مهاجرین افغانستانی و حل مشکلات آنها تأکید کرده، دستور ایجاد سازمان ملی مهاجرت برای رسیدگی یکپارچه به وضعیت مهاجرین افغانستانی در ایران را داده است.
در طول چند هفته گذشته تلاشهای وسیعی در سطح صفحات اجتماعی و فضای مجازی جریان داشته تا مردمان افغانستان و ایران را علیه یکدیگر، به خصوص حول محور حضور مهاجرین در ایران تحریک کند. این تلاشها با حمله تروریستی به سه روحانی در حرم امام رضا به اوج خود رسیده، اما در مقابل، تلاشها برای همدلی و وحدت بین دو ملت و دو کشور افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا