آخرین اخبارجهان

دولت عراق ۱۴۰۰ نفر از خانواده‌های داعش را نگهداری می‌کند


مقامات امنیتی دولت عراق می‌گویند که این کشور پس از خروج نیروهای داعش از آخرین شهر عراق، اکنون یکهراز و چهارصد زن و فرزند وابسته به جنگجویان داعش را در اختیار دارند.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از رویترز، نیروهای عراقی و افسران اطلاعاتی این کشور می‌گویند که اکثر این زنان و کودکان اهل ترکیه، بسیاری آنها از کشورهای شوروی سابق مانند تاجیکستان، آذربایجان و روسیه‌اند و تعداد اندکی فرانسوی و آلمانی نیز هستند.
به گفته این منبع، زنان و کودکان در یک کمپی در جنوب موصل عراق نگهداری می‌شوند. بسیاری آنها از ۳۰ اگست به بعد به این کمپ آورده شده‌اند، زمانی‌که ارتش عراق دولت اسلامی را از موصل بیرون راند.
یک مقام عراقی می‌گوید: این بزرگ‌ترین گروه خارجی است که وابسته به نیروهای داعش بوده و در این مکان نگهداری می‌شوند.
احمد الطایی، مقام بلند پایه ارتش عراق از فرماندهی عملیات نینوای موصل می‌گوید:” ما خانواده‌های داعش را تحت تدابیر شدید امنیتی نگه‌داشته و منتظر دستورات دولت، برای چگونگی مقابله با آنها هستیم.”
وی افزود: ما با آنها خوب رفتار می‌کنیم. آنها فامیل‌های مجرمانی‌اند که افراد بی‌گناه را می‌کشتند، اما زمانی‌که آنان را مورد بازجویی قرار دادیم، متوجه شدیم که تقریباً همه آنها توسط تبلیغات شرارت‌آمیز داعش گمراه شده‌اند.
صلاح کریم، یکی دیگر از مقامات ارتش عراق می‌گوید که تا به حال از ۱۳ ملیت نام برده شده‌ است.
از سوی هم، یک مقام وزارت امور داخله دولت عراق می‌گوید که این کشور برای بازگرداندن این افراد با سفارت‌خانه‌ها مذاکره خواهد کرد.
وی گفت: ما نمی‌توانیم از این تعداد نفر در مدت طولانی نگهداری کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا