آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهدسته بندی نشدهزنانگزارش

دومین نمایشگاه تولیدات زراعتی بانوان در غور برگزار شد

برای دومین بار نمایشگاه محصولات زراعتی به هدف بازاریابی محصولات زراعتی از سوی پروژه ملی باغداری ریاست زراعت غور در ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت برگزار شد.

برای دومین بار نمایشگاه محصولات زراعتی به هدف بازاریابی محصولات زراعتی از سوی پروژه ملی باغداری ریاست زراعت غور در ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نمایشگاه زنانی که از دو سال بدینسو در بخش زراعت کار می‌کنند فعالیت‌های شان را در بخش تولیدات زراعتی بشکل پروسس شده و صنایع دستی به نمایش گذاشته‌اند.
شریفه موحدی یک تن از این بانوان است که مدت دو سال است در بخش تولیدات زراعتی کار می‌کند، او می‌گوید که در این نمایشگاه تولیدات پروسس شده زراعتی از قبیل مربای سیب، مربای زردک، رُب، ترشی، چتنی و صنایع دستی بانوان به نمایش گذاشته شده است.
به گفته او، زنان در ولسوالی لعل و سرجنگل انگیزه قوی برای کارکردن در بخش زراعتی داشته و مرا در این زمینه همکاری می‌کنند.
در همین حال، مسئولان در ریاست زراعت و مالداری غور می‌گویند که نمایشگاه تولیدات زراعتی را به هدف بازاریابی و مارکیتنگ محصولات زراعتی در ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت برگزار کرده‌اند.
عبدالظاهر توانا مسئول پروژه ملی باغداری در غور می‌گوید: این نمایشگاه محصولات زراعتی به ابتکار بانوان به حمایت پروژه ملی باغداری در ولسوالی لعل و سرجنگل این ولایت برگزار گردید.
به بیان آقای توانا، با برگزاری این نمایشگاه محصولات زراعتی برای تولیدات زراعتی بازاریابی خوبی صورت گرفته و بانوان می‌توانند از فروش محصولات شان عاید خوبی به دست بیاورند.

مسئول پروژه ملی باغداری و مالداری غور افزود، مرکزهای پروسس محصولات زراعتی را در دو ولسوالی لعل و دولتیار این ولایت ایجاد نموده اند که نتیجه خوب داشته و با این کار زنان در این ولسوالی‌ها توانسته اند در اقتصاد خانواده‌های شان کمک نمایند.
گفتنی است که این دومین نمایشگاه تولیدات زراعتی است که با ابتکار بانوان در ولسوالی لعل و سرجنگل غور به حمایت پروژه ملی باغداری این ولایت برگزار می‌گردد که خانم‌های زراعت پیشه در این ولسوالی با برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌توانند عواید خوبی را به دست آورند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا