آخرین اخبارجهان

دونالد ترامپ: مایکل فلین کار غیرقانونی نکرده است

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، در نشستی رسانه‌ای در باره مایکل فلین، مشاور امنیت ملی مستعفی خود، گفت: او آدم خوبی است و کاری که کرده غیرقانونی نبوده است.
وی نگرانی‌های مطرح‌شده در باره نزدیکی خود و مقام‌های دولتش به روسیه را«کلاه‌برداری» خواند.
در روزهای اخیر منتقدان، از استعفای آقای فلین برای حمله به دونالد ترامپ و موضع او در باره روسیه استفاده کرده‌اند.
دونالد ترامپ گفت: این خیلی خوب خواهد بود، اگر امریکا بتواند با روسیه، با چین و جاپان و یا هر کشور دیگر، رابطه خوبی داشته باشد. امروز وزرای خارجه امریکا و روسیه گفته‌اند که امکان همکاری بین دو کشور وجود دارد، هر چند ملاحظاتی در میان است.
آقای ترامپ در باره مکالمه مشاور امنیت ملی مستعفی خود با سفیر روسیه گفت: مایکل فلین کاری را که باید می‌کرده، انجام داده است؛ اما آن را به درستی با مایک پنس، معاون رییس‌جمهور، در میان نگذاشته است که این مساله‌ غیرقابل قبول بوده است.
مایکل فلین به خاطر مکالمه‌ تلفنی‌اش با سفیر روسیه در واشنگتن، ناچار به استعفا شد.
آقای فلین پیش از قدرت‌گرفتن دونالد ترامپ، با سفیر روسیه در باره تحریم‌هایی که باراک اوباما علیه مسکو وضع کرده بود، گفت‌وگو کرد. او این مسئله را انکار کرد؛ اما بعد از فاش‌شدن آن از طرف نهادهای اطلاعاتی، از مقام خود استعفا کرد.
آقای ترامپ در نشست مطبوعاتی امروز خود، به تندی از رسانه‌های اصلی امریکا انتقاد کرد و گفت که اطلاعات دولتی نباید به رسانه‌ها درز کند.
وی رسانه‌های اصلی امریکا را به رفتار دوگانه متهم کرد و گفت: چرا آنها در باره اطلاعات درزکرده از کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون اخبار وسیع منتشر نکردند.
دونالد ترامپ، رییس‌جمهور جدید امریکا به دوستی با روسیه و ایجاد رابطه خوب با این کشور تاکید دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا