آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

دونالد ترامپ « نژادپرست»، «مفسد» و «متقلب» است

جزئیات تازه‌ای از پشت پرده زندگی خصوصی و سیاسی دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا از سوی وکیل سابق او، مایکل کوهن فاش شده است. طبق اظهارات آقای کوهن در دادگاه، آقای ترامپ متقلب و مفسد و نژادپرست است.
به نقل از رسانه‌های امریکایی، وکیل سابق ترامپ در اظهاراتی جنجالی جزئیات تازه‌ای را از پشت پرده‌های ستاد انتخاباتی، ویژگی‌های شخصیتی و تخلف‌های مالی‌ رییس ‌جمهور امریکا بیان کرد.
آقای کوهن که در دادگاه سخن می‌گفت، از رابطه آقای ترامپ با « استورمی دنلیز» بازیگر پورنوگرافی، تقلب مالیاتی، تقلب در انتخابات و حتا رابطه با کشورها و نهادهای خارجی در انتخابات سال ۲۰۱۶ امریکا کرد.
اظهارات مایکل کوهن از طریق برخی شبکه‌های تلویزیونی در سراسر امریکا پخش می‌شد.
کوهن گفته، ترامپ با واسطه «راجر استون» از مشاوران حزب جمهوری‌خواه با «جولیان آسانژ» مؤسس ویکی لیکس در ارتباط بوده و می‌دانسته که این سایت قصد دارد به زودی ایمیل‌های کلینتون را منتشر کند.
این ادعای بزرگی است که در عمل می‌تواند ترامپ را به زد و بند با طرف‌های خارجی با هدف اثرگذاری بر صحنه سیاسی ایالات متحده متهم کند.
وکیل سابق ترامپ همچنین به ادعای ارتباط تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه اشاره کرده و می‌گوید «مدرک مستقیمی» برای اثبات این ادعا ندارد، اما به واسطه آنچه در تیم ترامپ دیده، او هم چنین «ظنی» دارد.
کوهن همچنین به تشریح نحوه باج‌دهی به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های پورن پرداخته است.
بر اساس گزارش‌ها، دنیلز قصد داشته روایت رابطه‌اش را با ترامپ در یک نشریه منتشر کند، اما ترامپ با واسطه کوهن به او باج داده تا از این کار دست بردارد.
کوهن تصویری از رسید انتقال ۱۳۰۰۰۰ دالر پول از حسابش به حساب دنیلز به کنگره ارائه کرده و نوشته است هدف از انتقال این پول این بود که دنیلز به سکوت در مورد رابطه‌اش با آقای ترامپ ادامه دهد.
کوهن همچنین رییس‌ جمهور امریکا را فردی نژادپرست و متقلب خوانده و به تشریح بخشی از تلاش‌های وی برای فرار مالیاتی و در عین حال قرار گرفتن بین فهرست افراد ثروتمند جهان پرداخته است.
کوهن سپس در مورد فرار ترامپ از خدمت در ارتش آمریکا هنگام وقوع جنگ ویتنام، نوشته مدارک طبی که او ارائه کرده، ساختگی بوده است.
برخی کارشناسان حقوقی در امریکا گفته‌اند که احتمال دارد این رسوایی ترامپ را تا استیضاح و سپس خروج از کاخ سفید وادار کند.
در مقابل، دونالد که برای دیدار با کیم جونگ اون در ویتنام حضور دارد، در واکنش به اظهارات آقای کوهن، او را «دروغگو» و «فریبکار» خوانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا