آخرین اخبارجهانسیاست

دونالد ترامپ: هزاران امریکایی توسط بایدن در افغانستان رها شده است

خبرگزاری دید: رییس جمهور سابق امریکا بار دیگر از جو بایدن به دلیل خروج آشفته نیروهای امریکایی از افغانستان انتقاد کرده و گفته ‌است که ارتش امریکا پیش از آن‌که هزاران امریکایی از افغانستان تخلیه شوند، این کشور را ترک کرد.


آقای ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه «فاکس نیوز» جو بایدن را «بدترین رییس جمهور تاریخ امریکا» خواند و گفت که جیمی کارتر و جورج بوش هم رؤسای جمهور خوبی برای امریکا نبودند. او افزود: «فکر می‌کنم این (بایدن) بدترین رییس جمهور تاریخ کشور ما باشد».
وی گفت که اگر به افغانستان نگاه کنید، می‌بینید که چه اتفاقات وحشتناکی برای امریکا افتاد و جوانان امریکایی زیادی کشته شدند.
دونالد ترامپ با اشاره به حمله داعش به میدان هوایی کابل گفت که در این حمله بیش از ۲۰ نفر را داریم که دست و پای‌شان قطع شده‌است. او اضافه کرد: «هیچ‌کس درباره این حمله حرفی نمی‌زند و بعد از آن، بهترین تجهیزات نظامی به ارزش ۸۵ میلیارد دالر که بیشترش نو بود در آن‌جا رها شد و آن‌ را منفجر نکردند».
ترامپ در پاسخ به این سؤال که به دولت بایدن چه نمره‌ای می‌دهد، گفت:‌ «فکر می‌کنم باید بگویم این یک دولت شکست‌خورده است. این یک فاجعه است. هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. دوست داشتم ببینم کارش را درست انجام می‌دهد. فکر نمی‌کنم هرگز چنین شرمساری را برای دولتی دیده باشیم».
او در سخنانش بار دیگر وارد بحث افغانستان شد و گفت که «تعداد نیروهای‌مان را به ۲۵۰۰ نفر رساندم و همه آن‌ها وضعیت خوبی داشتند و دست کسی به آن‌ها نمی‌رسید».
رییس جمهوری پیشین امریکا گفت که بعد بایدن آمد و ارتش را قبل از مردم خارج کرد و هزاران نفر را که امریکایی هستند و باید خارج می‌شدند در آنجا رها کرد.
نیروهای امریکایی ۱۶ روز پس از ورود طا-لبان به کابل، افغانستان را ترک کردند؛ اما بر اساس گزارش‌ها هنوز صدها شهروند امریکایی یا همکاران افغان نیروهای خارجی در افغانستان باقی مانده‌اند و با تهدید روبه‌رو اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا