آخرین اخبارافغانستان

دو نمایشگاه فن‌آوری و ساختمانی در هرات برگزار شد

دانشجویان دانشکده انجنیری دانشگاه هرات، دانش خود را در راستای «معماری‌های مدرن» و «ساخت تکنالوژی‌های جدید» به نمایش گذاشته‌اند و با به نمایش گذاشتن طرح‌های متفاوت در زمینه‌های یاد شده، تماشاکنندگان را مجذوب و شیفته‌ی خود کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، این دانش‌جویان طرح‌های متفاوتی همچون طرح ساخت ایستگاه قطار، طرح ساخت ساختمان‎هایی برای دانشگاه هرات، طرح ساخت جمنازیوم مدرن ورزشی، طرح ساخت چوک های زیبا و مدرن در هرات، ایجاد تکنالوژی‎های متفاوت برای به جریان انداختن آب‌ با استفاده از برق، ایجاد تکنالوژی شارژ مبایل بدون استفاده از سیم و ده‌ها طرح و تکنالوژی دیگر را در مقر دانشکده خود به نمایش گذاشتند.
آقای ناصری مسئول برگزاری این نمایشگاه ابراز می‌دارد که دانش‌جویان با داشتن (۱۶ غرفه از دیپارتمنت میکاترونیک) و (۲۵ غرفه از دیپارتمنت آرکتیچر) دانشکده انجنیری توانسته‌اند در مدت حدوداً یکسال بعنوان پروژه و پایان‎نامه به این دست آوردها برسند.
از سویی‎هم، عبدالله فایز رییس دانشگاه هرات با تقدیر از این دانش‌جویان، مراتب امیدواری‌های خود را بخاطر بهبود زیبایی هرات و پیشرفت تکنالوژیکی این ولایت اظهار داشت.
وی، موجودیت ظرفیت‌های خبره و توانمند را در دانشگاه هرات بعنوان بزرگترین فرصت برای تغییر مثبت افغانستان دانست.
دانش‌جویان دانشکده انجنیری، این نمایشگاه را زیر نام‌های ” تحول در معماری ” و ” بسوی تکنالوژی مدرن ” برگزار نموده‌اند و این دست آوردها و اختراعات خود را به مدت سه روز ( از تاریخ ۲۱ الی ۲۳ عقرب ) برای عموم مردم بصورت آزاد نمایش می‎دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا