آخرین اخبارافغانستانسیاست

دو ولایت در شمال نامزد انتخاباتی ندارد


با این‌که در بعضی از ولایات کاندیداهای انتخاباتی، تبلیغات خود را پیش از آن تاریخی که قانون تعیین کرده، آغاز کرده‌اند اما در شمال افغانستان در دو ولایت تاکنون کسی برای کاندیدا بودن در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها ثبت‌نام نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دید، جوزجان و تخار دو ولایت در شمال افغانستان که تاکنون هیچ کاندیدایی در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها ثبت نام نکرده است.

کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که تاکنون در تمام افغانستان هزار و۵۰۵ تن در پارلمان  وهزارو ۲۵۱ تن در شوراهای ولسوالی‌ها برای رقابت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند که ۲۳۶ تن‌شان را زنان تشکیل می‌دهند.

در همین‌حال یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان با انتقاد از شیوه تبلیغات زود هنگام برخی از وکلای احتمالی پارلمان گفته است که دو ولایت جوزجان و تخار در شمال افغانستان تاکنون هیچ کاندیدایی در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها نداشته است.

کمیسیون مستقل انتخابات ۲۸ میزان را به‌عنوان روز برگزاری انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی‌ها تعیین کرده ‌است، اما تاکنون معلوم نیست که چه تعداد برای کاندیداتوری در این انتخابات ثبت‌نام خواهند کرد وچه تعداد شان به لیست نهایی راه پیدا خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا