آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

دو کارخانه در بلخ به بهره برداری رسید

دو کارخانه تولید روغن و دانه مرغ از سوی نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.

دو کارخانه تولید روغن و دانه مرغ از سوی نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.
به گزارش خبرگزاری دید، این کارخانه‌ها، جمعاً با سرمایه‌گذاری هشت میلیون دالر توسط شرکت صنعتی «مفید گروپ» ساخته شده است.
فابریکه‌ تولید دانه‌ مرغ روزانه ۲۴۰ تن دانه‌ مرغ و فابریکه‌ تولید روغن روزانه ۲۵۰ تن روغن سویابین، جواری، زغر و کنجد تولید می‌کند.
در همایش افتتاح این فابریکه‌ها، بصیر سویدا رییس اتحادیه‌ مرغداران ولایت بلخ از اجرای طرح‌های حمایتی از سکتور خصوصی توسط وزارت زراعت قدردانی کرد و گفت که در ولایت بلخ ۶۲۴ فارم مرغداری شامل تولید دانه، جوجه، پرورش مرغ‌های گوشتی و تخم‌دهنده فعال است و محدودیت واردات مرغ‌های پیر از خارج باعث رشد این صنعت شده است.
او گفت که مرغداری‌های ولایت بلخ و دیگر ولایت‌ها، نیازمندی‌های داخلی را تأمین می‌کنند و زمینه‌های فراهم‌شده و طرح‌هایی که تطبیق شده، باعث رشد سکتور مرغداری شده است.
در همین حال، وزیر زراعت در جریان سفر به بلخ، از شماری از فابریکه‌های تولید آرد این ولایت دیدن کرد. این فابریکه‌ها ظرفیت تولید هفت هزار متریک تن آرد را در ۲۴ ساعت دارد.
هم‌چنان قرار است یک فارم مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای نیز توسط وزیر زراعت در ولایت بلخ افتتاح شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا