آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

داکتر عبدالله:

دو کشور نیاز به چشم‌انداز بهتری برای همکاری‌ دارند/ اجازه نمی‌دهیم هراس‌افگنان در کشور ما حضور داشته باشند

رییس شورای عالی مصالحه ملی در سخنرانی‌ خود در انستیتوت مطالعات استراتژیک پاکستان در اسلام‌آباد گفت که هردو کشور ضرورت به یک چشم‌انداز بهتر برای همکاری‌های دوجانبه دارند. او گفت‌وگوهای میان‌‌افغانی را فرصت بی‌نظیر تاریخی عنوان کرده و تاکید کرد که باید از این فرصت استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی در سفر سه‌روزه‌‎اش به پاکستان، امروز سه‌شنبه (۸ میزان) در انستیتوت مطالعات استراتژیک آن کشور سخنرانی کرد.
داکتر عبدالله در بیانیه‌اش از همکاری‌های دولت به پاکستان به هدف تامین صلح در افغانستان سپاس‌گزاری کرده و گفت: پاکستان گفت‌وگوهای صلح را زمینه‎سازی کرده است و از دولت و مردم این کشور سپاس‌گزار هستیم.

رییس شورای عالی مصالحه ملی با بیان این‌که هردو کشور نیاز به تعریف چشم‌انداز بهتر برای همکاری‌های دوجانبه دارند، گفت: نسبت به هر زمان دیگری دو کشور به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ضرورت دارند. وی اضافه کرد که هردو کشور نیاز دارد تا چشم انداز بهتری برای همکاری‌های دوجانبه داشته باشند.
همچنان داکتر عبدالله به گام‌های برداشته‌شده دوکشور در جهت داد و ستد تجاری اشاره کرده و بیان داشت: باوجود همه‌گیری بیماری «کوید- ۱۹» گام‌هایی میان دو کشور برداشته شد تا چگونه داد و ستد میان افغانستان و پاکستان شکل بگیرد.

او با اشاره به دستاوردهای نزده سال پسین افغانستان گفت: افغانستان امروز، افغانستان جوان و متکثر است. اجازه نمی‌دهیم که هراس‌افگنان در کشور ما حضور داشته باشند.
آقای عبدالله تاکید کرد که جنگ هیچ برنده ندارد ولی در صلح همه برنده هستند. وی علاوه کرد: صلح یک فرصت بی‌نظیر تاریخی است که نباید از دست برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا