آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار اشرف غنی با وزیر مبارزه با تروریزم چین/ هر دو کشور بر مبارزه مشترک با تروریزم تاکید دارند

رییس‌ جمهور غنی و «چینگ گوپینگ» وزیر دولت در امور مبارزه با تروریزم چین بر مبارزه مشترک دو کشور با گروه‌های تروریستی در افغانستان تاکید کردند.


رییس‌ جمهور غنی و «چینگ گوپینگ» وزیر دولت در امور مبارزه با تروریزم چین بر مبارزه مشترک دو کشور با گروه‌های تروریستی در افغانستان تاکید کردند.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای غنی، روز گذشته (چهارشنبه ۷ سنبله) با آقای چینگ گوپینگ وزیر دولت در امور مبارزه با تروریزم و مسایل امنیتی چین در ارگ دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار هر دو جانب در مورد انکشافات در مسایل امنیتی و اقتصادی؛ به ویژه صادرات افغانستان به چین و مبارزه مشترک با تروریزم، بحث و تبادل نظر کردند.
آقای چینگ گوپینگ گفت که حکومت و مردم چین در کنار مردم افغانستان قرار داشته و از هیچ‌گونه همکاری در پروسه صلح تحت رهبری و مالکیت مردم افغانستان و آتش‌بس دریغ نمی‌کند.
وی افزوده:« ما می‌خواهیم افغانستان به مرکز هماهنگی کشورها مبدل شود که این موضوع به نفع هر دو کشور و توسعه اقتصادی در منطقه بوده و این دیدگاه شی‌جینگ پینگ رییس‌ جمهور چین است.»
آقای غنی نیز گفت که افغانستان و چین ظرفیت‌های خوبی در زمینه رشد همکاری‌های تجارتی، ترانزیتی و صادراتی دارند و هیئت‌های دو کشور در زمینه کار کنند.
محمد اشرف غنی،‌ تروریزم را دشمن مشترک هر دو کشور و تمام جهان دانسته، گفت که با مبارزه مشترک می‌توانیم این پدیده شوم را از بین ببریم.
گفتنی است که چین یکی از طرف های اصلی مذاکرات صلح با گروه طالبان بوده و نقش بزرگی در این موضوع دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا