آخرین اخباراسلایدشوخبر های مهمسیاست

دیدار حساس رؤسای جمهور امریکا و روسیه آغاز شد

دیدار حساس ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه و جو بایدن رییس جمهور امریکا در شهر جنوا آغاز شد و قرار است برای پنج ساعت ادامه یابد. دو رهبر پیش از شروع دیدار در مقابل خبرنگاران با هم دست دادند


به نقل از یورونیوز، گفته شده که این دیدار یکی از چالش‌آفرین و مهمترین دیدارهای سیاسی پس از سکونت در کاخ سفید است و انتظار نمی‌رود تحولات بزرگی در پی داشته باشد.
دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، مذاکرات دو رهبر را «بسیار دشوار» خوانده و گفته که «انتظار تحول چشمگیری نداشته باشید».
تحریم‌ها و اتهامات امریکا علیه روسیه درباره حملات سایبری و دخالت در انتخابات ایالات متحده، پیمان‌های کنترول تسلیحات، حقوق بشر و وضعیت اوکراین از جمله محورهای مذاکرات دو رهبر عنوان شده است.
در حال حاضر امریکا و روسیه سفیری در پایتخت‌های یکدیگر ندارند و روسیه به تازگی امریکا را به فهرست کشورهای «غیر دوست» خود اضافه کرده است.
رییس جمهور امریکا پیشتر ولادیمیر پوتین را «قاتل» خوانده و گفته بود که او «خالی از روح است».
با وجود این، آقای بایدن دیدار جنوا را گامی مهم توصیف کرده ممکن باعث «ثبات و پیش‌بینی‌پذیری» روابط دو کشور شود.
ابتدا آقای پوتین از میدان هوایی جنوا راهی عمارت محل برگزاری مذاکرات شد و بعد از آن آقای بایدن به ویلا دوگرانژ رفت تا دیدارها آغاز شود.
این جلسه آخرین برنامه اولین سفر خارجی جو بایدن به عنوان رییس جمهور امریکا است. او پیش از این دیدار در اجلاس سران گروه هفت و رهبران ناتو شرکت کرد.
آقای بایدن گفته است که برای دیدار با ولادیمیر پوتین از حمایت متحدان غربی خود برخوردار است.
انتخاب شهر جنوا برای این دیدار یادآور ملاقات تاریخی رونالد ریگان رییس جمهور وقت امریکا و میخائیل گورباچف آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، در این شهر در سال ۱۹۸۵ در دوره جنگ سرد است.
روسای جمهور امریکا و روسیه در پایان دیدارشان نشست مشترک خبری نخواهند داشت و هر یک جداگانه در مقابل خبرنگاران حاضر خواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا