آخرین اخبارافغانستانزنانسیاست

دیدار رییس‌جمهور غنی با شماری از فعالان حقوق زنان


رییس‌جمهور غنی، روز گذشته، با شماری از فعالان عرصه حقوق زن، در ارگ ریاست‌جمهوری دیدار کرد.
به نقل از ارگ ریاست‌جمهوری، رییس‌جمهور غنی، با شماری از فعالان عرصه‌ی حقوق زن دیدار کرده و نظریات و پیشنهادات آنان را در خصوص وضعیت امنیتی، حوادث اخیر کابل، خودسری‌ها و راه‌بندی‌ها، استماع کرد.
در این نشست، زهره ولی رحمانی، اورځلا اشرف، حمیرا ثاقب و حمیرا اوریاخیل به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.
زهره ولی رحمانی، ضمن ابراز تاسف به خاطر حادثه چهارشنبه خونین کابل، به مسایل پس از آن اشاره کرده، گفت که دشمن به مقاومت سخت در یک جنگ فزیکی با نیروهای امنیتی ما مواجه شده، اما اکنون جنگ روانی را با مردم ما آغاز کرده است.
از سوی هم، حمیرا ثاقب، دولت را در حفظ جان مردم مکلف دانست و از حکومت خواست که هرچه عاجل، عاملان بیرونی و درونی حادثه چهارشنبه کابل را شناسایی و به محکمه بکشاند.
وی افزوده است که حکومت باید به جای تیکه‌داران و زورمندان، به جامعه مدنی مراجعه کند، تا شکاف‌های قومی در جامعه ترمیم شود.
حمیرا اوریاخیل نیز تعصبات قومی و سمتی، جنگ و فساد اداری را از مشکلات عمده عنوان کرده پیشنهاد کرد که حکومت باید در عرصه تامین صلح و ثبات، تلاش‌هایش را سرعت بخشد.
در همین حال، از سوی دیگر، رییس‌جمهور غنی پس از استماع صحبت‌های اشتراک‌کنندگان، اظهار داشت: پس از این حادثه در دیدار با اقشار مختلف مردم در خصوص جنگی که شکل آن بدل شده است و مردم عام را هدف قرار می‌دهد، مشوره‌ها جریان دارد.
رییس‌جمهور غنی گفته است که حادثه چهارشنبه سیاه کابل برای ما همانند حادثه یازده سپتامبر امریکا بود؛ امریکا پس از این حادثه وحدت دنیا را به دست آورد و ما هم در کنفرانس «پروسه کابل» اجماع و حمایت بین‌المللی را به دست آوردیم.
آقای غنی افزوده است که دشمن تلاش می‌کند تا با خلق مشکلات به خانواده‌های ما، این حمایت بین‌المللی را تحت شعاع قرار دهد.
رییس‌جمهور در پایان از نهادهای مدنی و مردم خواسته است، زمانی‌که یک زورمند قانون را زیر پا می‌کند و بالای پولیس که زندگی خود را به خاطر آرامش مردم به خطر مواجه می‌سازد، دست می‌اندازد، باید علیه آن صدای بلند شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا