آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار سفیر ایران با اتمر/ تهران از نظام جمهوری حمایت می‌کند

سفیر ایران در کابل می‌گوید که کشور متبوعش از نظام جمهوری در افغانستان و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته حمایت می‌کند.

سفیر ایران در کابل می‌گوید که کشور متبوعش از نظام جمهوری در افغانستان و دستاوردهای ۱۹ سال گذشته حمایت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، بهادر امینیان امروز دوشنبه( ۲۷ اسد) با محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه دیدار کرد و بر سر موضوعات صلح و مسایل سیاسی گفت‌وگو کرد.
سفیر ایران در حالی این سخنان را ایراد می‌کند که برخی از سران گروه طالبان در آستانه گفت‌وگوهای صلح گفته‌اند یک نظام اسلامی در افغانستان پیاده می‌کنند.
وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که دو طرف در مورد موضوعات مربوط به تقویت همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، اهمیت اجماع منطقه‌ای پیرامون صلح افغانستان، آزادسازی زندانیان باقیمانده توسط دولت و طالبان، کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس فوری و آغاز عاجل مذاکرات میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان گفت‌وگو کردند.
به نقل از خبرنامه، سفیر ایران از تعهد و حمایت دوامدار آن کشور در عرصه‌های مختلف، به خصوص پیرامون روند صلح افغانستان به وزیر امور خارجه اطمینان داد.
همچنین آقای امینیان ضمن صحبت در مورد پروژه خط آهن خواف-هرات، روی فرصت‌های موجود بین دو کشور در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی، ترانسپورتی، سرمایه‌گذاری و انتقال انرژی به وزیر امور خارجه معلومات مفصل ارائه کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه کشور نیز ضمن اظهار سپاس از همکاری‌های همه جانبه ایران به ویژه برای شهروندان مهاجر افغان مقیم ایران، خواستار تداوم این همکاری‌ها شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا