آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار سفیر هند با محمدکریم خلیلی در محوریت روند صلح

وینی کمار سفیر هند در کابل در دیدار با محمدکریم خلیلی رییس شورای عالی صلح کشور گفته است که استقرار امنیت و ثبات در افغانستان به نفع کشورهای منطقه و جهان است.

وینی کمار سفیر هند در کابل در دیدار با محمدکریم خلیلی رییس شورای عالی صلح کشور گفته است که استقرار امنیت و ثبات در افغانستان به نفع کشورهای منطقه و جهان است.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار که امروز (سه‌شنبه، ۲۸ جوزا) در کابل انجام شده، دو طرف در مورد روند صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
سفیر هند در کابل در این دیدار ابراز امیدواری کرده است که افغانستان در سایه‌ همکاری‌های بین‌المللی از چالش‌های موجود عبور کرده و به ثبات پایدار دست یابد. او همچنان بر حمایت دوام‌دار کشورش از افغانستان در عرصه‌های مختلف تاکید کرده است.
در همین حال، رییس شورای عالی صلح نیز نقش هند را در فرایند پیشرفت افغانستان مفید خوانده و به ادامه‌ همکاری هند در زمینه‌های بازسازی و نوسازی تأکید کرده است.
آقای خلیلی همچنان نقش کشورهای منطقه را در موفقیت روند صلح موثر دانسته و گفته است که افغانستان انتظار دارد که کشورهای منطقه افغانستان را برای موفقیت روند صلح یاری رسانند.
این در حالی است که تلاش‌های داخلی و خارجی از سال گذشته به این طرف برای کشانیدن طالبان به میز مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با حکومت افغانستان جریان دارد. اما این گروه تا هنوز هر گونه گفت‌وگوی مستقیم با حکومت افغانستان را پیش از توافق با امریکا روی خروج نیروهای این کشور از افغانستان، رد کرده است.
قرار است در روزهای آینده هفتمین دور مذاکرات میان زلمی خلیلزاد و نمایندگان گروه طالبان آغاز شود. سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز دوشنبه (۲۷ جوزا) به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که در این دور مذاکرات روی خروج نیروهای خارجی از افغانستان تمرکز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا