آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاستمنطقه

دیدار غنی و عمران خان در اسلام‌آباد؛ «اشتباهات گذشته در آینده تکرار نشود»

محمد اشرف غنی در جریان سفرش به پاکستان، با عمران خان نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده است.

محمد اشرف غنی در جریان سفرش به پاکستان، با عمران خان نخست‌وزیر این کشور دیدار کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، این دیدار روز پنج‌شنبه (۶ سرطان) در اولین روز سفر آقای غنی به اسلام‌آباد، در اقامت‌گاه عمران خان صورت گرفته است.
ریاست‌ جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است که دو طرف در این دیدار در مورد اتصال منطقه‌ای، تجارت و ترانزیت، امنیت و صلح بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.
به نقل از اعلامیه، در این دیدار «هردو جانب تاکید کردند که از اشتباهات گذشته باید آموخت و این اشتباهات در آینده تکرار نشود. همچنان برای روابط و مناسبات نیک، همکاری‌ها میان دو کشور در آینده به‌صورت مشترک کار صورت گیرد.»
همچنان در این دیدار فیصله شده است تا کمیته‌های کاری مشترک دو کشور زمینه را برای گام‌های «عملی» و «عاجل» در بخش‌های تجارت و ترانزیت و سرمایه‌گذاری میان افغانستان و پاکستان فراهم سازند.
براساس اعلامیه، اشرف غنی گفته است که او به ‌منظور ایجاد مناسبات و روابط نیک میان کابل و اسلام‌آباد، به پاکستان آمده است. او در عین حال ابراز امیدواری کرده است که «این سفر و بحث‌ها با مقامات پاکستانی، سرآغاز ایجاد همکاری‌ها و روابط دولت با دولت میان مردم و دولت‌های دو کشور شود.»
از سویی هم، نخست‌وزیر پاکستان در این دیدار سفر آقای غنی را به اسلام‌آباد در راستای بهبود روابط، همکاری‌ها و ایجاد فضای اعتماد میان دو کشور یک گام مهم خوانده و ابراز امیدواری کرده است که این سفر در مقایسه به سفرهای قبلی، با دستاورد باشد.
غنی صبح روز پنج‌شنبه (۶ سرطان) در رأس یک هیئت بلندرتبه‌ دولتی به دعوت رسمی عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان به آن کشور رفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا