آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

دیدار محمد اشرف غنی با رییس جمهور گرجستان

محمد اشرف غنی رییس جمهور شامگاه دیروز با خانم سالومه زورابیشویلی رییس جمهور گرجستان که در راس یک هیئت بلندپایه به کابل آمده بود، در ارگ دیدار کرد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور شامگاه دیروز با خانم سالومه زورابیشویلی رییس جمهور گرجستان که در راس یک هیئت بلندپایه به کابل آمده بود، در ارگ دیدار کرد.
به نقل از ارگ، در این دیدار رؤسای جمهور افغانستان و گرجستان در مورد گسترش روابط دو جانبه، پروسه صلح، انتخابات، مبارزه مشترک با تروریزم، اتصال منطقه‌ای و نقش نیروهای آن کشور در چارچوب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.
رییس جمهور غنی ضمن عرض خوش آمدید به رییس جمهور گرجستان و هیئت همراهش، از همکاری‌های آن کشور با افغانستان به خصوص در راستای اجرایی شدن موافقتنامه گشایش راه لاجورد و ایجاد سهولت‌ها در انتقال اموال تجارتی از این مسیر و نقش فعال نیروهای آن کشور در چوکات ماموریت حمایت قاطع، قدردانی کرد.
در مقابل خانم سالومه زورابیشویلی رییس جمهور گرجستان، از تداوم همکاری‌های همه جانبه کشورش با افغانستان در عرصه‌های مختلف اطمینان داد و بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجارتی میان دو کشور تاکید ورزید.
وی پیشنهاد نمود که هیئت‌های دو کشور به منظور گسترش روابط دوجانبه به کشورهای همدیگر سفر داشته باشند و رییس جمهور غنی را برای یک سفر رسمی به آن کشور نیز دعوت کرد.
رییس جمهور کشور افزود که همین اکنون افغانستان از تجارب گرجستان به خصوص در عرصه اصلاحات استفاده می‌کند و سفرهای هیئت‌های دو کشور برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجارتی ممد واقع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا