آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار ملا برادر با مشاور امنیت ملی قطر پس از شکست در واگذاری مدیریت میدان‌های هوایی

خبرگزاری دید: مشاور امنیت ملی قطر به دنبال شکست مذاکرات میان طا-لبان و قطر-ترکیه بر سر مدیریت میدان‌های هوایی کشور، به کابل آمده و با مقامات طا-لبان دیدار کرد.


ملاعبدالغنی برادر معاون اول نخست‌وزیر طا-لبان روز گذشته با «محمد بن احمد المسند»، مشاور امنیت ملی قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.
ملابرادر در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های قطر به مردم افغانستان گفته است که طا-لبان به دنبال حرکت به سمت خودکفایی است.
وی افزوده: طا-لبان به دنبال گسترش همکاری اقتصادی و سیاسی دوجانبه با کشورهای جهان از جمله قطر است.
این مقام ارشد طا-لبان در ادامه تاکید کرد که قطر می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله استخراج معدن و تولید برق در افغانستان سرمایه گذاری کند.
مشاور امنیت ملی قطر نیز که به دنبال شکست مذاکرات در خصوص واگذاری مدیریت میدان‌های افغانستان به ترکیه و قطر به کابل سفر کرده در این دیدار گفته است که دوحه به دنبال گسترش روابط تجاری، سیاسی و اجتماعی با افغانستان است.
این در حالی است که مشاور امنیت ملی قطر همچنین در این سفر با مقامات ارشد طا-لبان از جمله امیرخان متقی، وزیر خارجه و سراج الدین حقانی وزیر داخله طا-لبان دیدار و گفت‌وگو کرده است.
سفر مشاور امنیت ملی قطر به افغانستان در حالی صورت گرفته که طا-لبان پیش از این اعلام کرده بود که مذاکرات واگذاری مدیریت میدان‌‌های هوایی به ترکیه و قطر با شکست مواجه شد و ملا عبدالغنی برادر معاون نخست وزیر طا-لبان از امضا قرارداد با امارات برای مدیریت میدان هوایی کابل خبر داد.
این در حالی است که قرار بود مدیریت میدان‌های هوایی کشور به قطر و ترکیه واگذار شود، اما گفتگوها در این زمینه به بن‌بست خورده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا