آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدار هیئت شورای علمای شیعه افغانستان با شخصیت‌های سیاسی عراق

خبرگزاری دید: هیئت شورای علمای شیعه افغانستان که اخیراً به کشورهای ایران و عراق سفر کرده، با شخصیت‌های سیاسی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیئت اعزامی شورای علمای شیعه افغانستان در دیدار با شخصیت‌های سیاسی عراق، بر تلاش همه جانبه برای تحکیم اخوت و برادری میان امت مسلمه و کوشش پیرامون تقريب مذاهب، اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان افغانستانی و حل مشکل زائرین افغانستانی به زیارت عتبات عالیات عراق تاکید کردند.

هیئت شورای علما شیعه افغانستان در ادامه دیدارها با مراجع تقلید در عراق این بار با شخصیت‌های سیاسی عراق، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین این کشور، سید عمار حکیم دبیرکل جریان ملی حکمت و شیخ همام الحمودی رییس فعلی مجلس اعلای عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدارها موضوعات مختلف از جمله تلاش همه جانبه برای تحکیم اخوت و برادری میان امت مسلمه و کوشش پیرامون تقريب مذاهب، ایجاد الفت، دوستی و محبت میان مسلمین و رفع سوء تفاهم و برداشت‌های نادرست پیروان مذاهب از همدیگر بحث شد.

با توجه به‌ مشکلات اربعین گذشته بررسی وشناسایی مشکل زوار عتبات عالیات افغانستانی و جستجوی راه‌های سهولت انجام زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین صحبت شد.

در این دیدارها اعطای بورسیه تحصیلی و فراهم نمودن زمینه استفاده دانشجویان افغانستان از فضای آموزشی دانشگاه‌های عراق به خصوص در رشته‌های علوم پایه گفت‌وگو شده است.

در این دیدار ها با توجه به بی‌کاری مفرط و مشکلات اقتصادی شدید در افغانستان جستجوی راه‌های جذب کارگر فنی و کارگر ساده از افغانستان در بازار کار عراق تاکید شده است.

پیشتر آیت‌الله سیستانی یکی‌از مراجع تقلید شیعیان در دیدار با هیئت شورای علما شیعه گفته بود که کمک‌های ایشان به مردم افغانستان در زمستان پیش رو ادامه خواهد داشت.

در دیدار هیئت علمای شیعه افغانستان با شخصیت‌های سیاسی عراق جستجوی راه حل مشکل اقامت و تمدید پاسپورت آن عده از طلابی که وقت پاسپورت و اقامت شان سپری شده است وهمچنان کسانیکه از مدت‌های طولانی اقامت شان با مشکل مواجه شده بحث صورت گرفت.

گفتنی است که هیئتی از سوی شورای علمای شیعه افعانستان به رهبر‌ی محمد اکبری برای دیدار و گفت‌وگو با مراجع تقلید و شخصیت‌های سیاسی کشورهای ایران و عراق در مورد وضعیت افعانستان به این دو کشور سفر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا