آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

دیدار وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه روی سوریه در مسکو

وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه برای پیگیری بحران سوریه یک نشست سه جانبه در مسکو برگزار کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، این نخستین دیدار وزرای خارجه سه کشور پس از حملات هوایی امریکا و متحدانش به مواضعی در سوریه است که گفته شد در پاسخ به استفاده از تسلیحات کیمیایی در دوما بوده است.
پیشتر، به ابتکار سه کشور جلساتی با شرکت نمایندگان برخی طرف‌های درگیر در جنگ داخلی سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان برگزار شده است.
وزیران خارجه سه کشور، امروز گفته‌اند که یکی از محورهای ملاقاتشان بررسی پیشرفت‌ها و کمک به اجرای تصمیم‌های نشست آستانه است.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته است که سه کشور برای کاهش تنش در سوریه تلاش می‌کنند.
در عین حال، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و میزبان این اجلاس با انتقاد از حملات اخیر امریکا به سوریه گفته است که مصلحت ما در حفظ وحدت سوریه است.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم در این نشست گفته است که کشورش خواهان مقابله با تروریزم از هر نوع آن که باشد، است. آقای چاووش اوغلو گفته این تروریزم می‌تواند از سوی گروه دولت اسلامی (داعش) باشد یا از جانب دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه.
ایران و روسیه دو متحد اصلی در سوریه و حامی بشار اسد رییس جمهور این کشور هستند. در حالی که ترکیه از برخی گروه‌های مخالف آقای اسد حمایت می‌کند. با این همه، پس از دیدار رهبران روسیه و ترکیه در سال گذشته میلادی، دو طرف بر سر تلاش برای خاتمه دادن به جنگ داخلی سوریه و یافتن راه حلی سیاسی برای بحران داخلی آن کشور به توافق رسیدند.
در حال حاضر، مذاکرات مربوط به بحران سوریه به صورت سه جانبه از سوی ایران، روسیه و ترکیه دنبال می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا