آخرین اخبارسیاستمنطقه

دیدار و نماز مشترک مرزی؛ مبارزه با داعش هدف اصلی افغانستان و ایران است

خبرگزاری دید: جانشین فرمانده کل انتظامی ایران در دیدار با رئیس ارکان نیروهای طا-لبان بر لزوم افزایش و استمرار تعامل و همکاری های فی مابین در جهت ارتقاء امنیت در مرزها تاکید کرده و گفته که داعش دشمن مشترک هر دو ملت است و مبارزه و نابودی آنان نیز از اهداف مشترک هر دو کشور می‌باشد.

جنرال قاسم رضایی نشستی با مولوی شبیر احمد رییس ارکان نیروهای طا-لبان در غرب و هیئت همراه در شهرستان/ ولسوالی تایباد داشت.
وی در این نشست با اشاره به این که دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان روابط سیاسی و مبادلات تجاری مطلوبی به عنوان دو کشور دوست و همسایه داشته و دارند، بیان داشت: این دو کشور طی سال های گذشته در رویدادها و حوادث گوناگون، با روحیه تعامل و همکاری در کنار یکدیگر بودند و هر جا که دشمنان می خواستند خدشه‌ای بر این روابط وارد کنند به واسطه حسن نظر و حس برادری حاکم بر تفکر دو ملت ناامید شدند.
جانشین فرمانده کل انتظامی ایران استکبارستیزی را از وجوه مشترک ملت ایران و افغانستان عنوان کرد و افزود: تلاش هر دو کشور باید روی انسجام و اتحاد متمرکز شود و با مدیریت و تدبیر در مورد حوادث کوچک اجازه بزرگنمایی این حوادث را به دشمنان نداده و از سوء استفاده آنان جلوگیری کنیم.

سردار رضایی با بیان این که مرزهای ما خاکی است ولی دین و فرهنگ ما مرز ندارد، گفت: اراده ملت و دولت ایران بر حمایت از کشور دوست و برادرمان افغانستان است.
وی داعش را دشمن مشترک هردو ملت مسلمان ایران و افغانستان دانست و اظهار داشت: مبارزه و نابودی داعش از اهداف مشترک هر دو کشور است و در این راه هر دو ملت آزاده ایران و افغانستان شهدایی را تقدیم راه اسلام ناب محمدی کرده‌اند.
جانشین فرمانده کل انتظامی ایران بر لزوم افزایش و استمرار تعامل و همکاری‌های فی مابین در جهت ارتقاء امنیت در مرزها تأکید کرد و گفت: ایجاد همبستگی فرهنگی میان مرزنشینان و مقابله با قاچاق موادمخدر در راستای توسعه ثبات و امنیت در مرزها بایستی مورد اهتمام هر دو کشور باشد.
جنرال رضایی با بیان این که برگزاری نشست های مشترک و دوسویه می تواند در توسعه روابط و امنیت مرزها تاثیر قابل توجهی داشته باشد، افزود: اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه مرزی در این نشست ها قطعاً مثمر ثمر واقع شده و برای مردم هر دو کشور امنیت مرزها تضمین خواهد شد.
در پایان این نشست، نماز جماعت مقامات افغانستانی و ایرانی به امامت روحانی شیعه برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا