آخرین اخباراسلایدشوجهانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

دیدبان حقوق بشر: امریکا می‌کشد و در نهایت می‌گوید کسی مقصر نیست

خبرگزاری دید: معاون حوزه آسیای سازمان دیدبان حقوق بشر در واکنش به یافته‌های اخیر پنتاگون در مورد حمله مهاجم انتحاری گروه تروریستی داعش بر میدان‌هوایی کابل گفته است که امریکا می‌کشد و در نهایت می‌گوید کسی مقصر نیست.


«پاتریشیا گاسمن» معاون حوزه آسیای سازمان دیدبان حقوق بشر به تازگی در توییتی به یافته‌های اخیر وزارت دفاع امریکا در مورد حمله مهاجم انتحاری گروه داعش بر میدان‌هوایی کابل واکنش نشان داده و از آن به شدت انتقاد کرد.
گاسمن در این توییت گفته است: نظامیان امریکایی افراد ملکی را می‌کشند؛ تحقیقات اعلان می‌کنند و در نهایت می‌گویند هیچ کس مسئول نیست.
وی افزوده است که از وعده «لوید آستین» وزیر دفاع امریکا مبنی بر تلاش بیشتر برای محافظت از غیرنظامیان استقبال می‌کند، اما این وعده به تنهایی کافی نیست.
وزارت دفاع امریکا روز جمعه گزارشی از نتیجه تحقیقات خود در مورد رویداد مرگبار حمله مهاجم انتحاری گروه داعش شاخه خراسان در مقابل یکی از دروازه‌های میدان‌هوایی کابل منتشر کرد.
در گزارش آمده است که این انفجار غیرقابل جلوگیری بوده و هیچ شواهدی نیز یافت نشده که نشان دهنده آن باشد که طا-لبان از آن انفجار آگاهی داشته‌اند.
گزارش افزوده که ارزیابی اولیه آن‌ها در باره این حمله اشتباه بوده و تنها یک مهاجم عامل این حمله بوده است.
در این رویداد مرگبار دست کم ۱۷۰ تن از افراد ملکی افغانستان و ۱۳ نظامی امریکایی جان باختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا