آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدبان حقوق بشر به صالح: باید به آزادی بیان احترام گذاشته شود

پس از آن که معاون اول ریاست جمهوری از برخورد قانونی با کسانی که تلفات غیر نظامیان را در حمله هوایی ارتش در تخار به رسانه‌ها اطلاع دادند، سخن گفت، دیدبان حقوق بشر در واکنش به آن می‌گوید که دولت افغانستان باید به آزادی بیان احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری دید، در اعلامیه‌ای که روز گذشته(۱ عقرب) از سوی سازمان دیدبان حقوق بشر به نشر رسیده، آمده است که آقای صالح «دستور» بازداشت افرادی را که از تلفات غیرنظامیان در این حمله گزارش کرده بودند، صادر کرده است.
در اعلامیه تأکید شده است که دولت افغانستان هرچه زودتر کسانی را که به این دستور بازداشت شده‌اند، آزاد کند. در اعلامیه به نقل از گفته‌های پاتریشیا گاسمن، مدیر آسیایی سازمان دیدبان حقوق بشر آمده است که امرالله صالح در تلاش خاموش‌کردن صدای کسانی است که از کشته‌شدن غیرنظامیان در تخار گزارش کرده بودند.
در همین حال، او افزوده است که باید در مورد حمله‌ی هوایی نیروهای افغان در تخار یک تحقیق دقیق و بی‌طرفانه صورت گیرد.
آقای صالح روز گذشته در یک یادداشت فیسبوکی کشته‌شدن کودکان در حمله‌ی هوایی نیروهای افغان در تخار را بی‌اساس خوانده بود. به گفته‌ او، کسانی در این حمله کشته‌شده‌اند که یک روز پیش از آن نیروهای دولتی را «به خاک و خون کشانیده بودند».
آقای صالح تأکید کرده بود: «با کسانی که شایعه را سرخط ساخته‌اند برخورد قانونی خواهد شد.» او گفته بود که این گفته‌هایش را با صلاحیت «دولتی» و «اخلاقی» نوشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا