آخرین اخبارافغانستانسیاست

دیدبان شفافیت از تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی حمایت کرد

مسئولان دیدبان شفافیت افغانستان پشتیبانی خود را از تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر ابطال کل آرای حوزه انتخاباتی کابل اعلام کرد.


مسئولان دیدبان شفافیت افغانستان پشتیبانی خود را از تصمیم کمیسیون شکایات انتخاباتی مبنی بر ابطال کل آرای حوزه انتخاباتی کابل اعلام کرد.
سید اکرام افضلی رییس اجرایی دیدبان شفافیت، با استقبال از تصمیم این کمیسیون گفت: دیدبان شفافیت از این تصمیم کمیسیون برای تامین عدالت انتخاباتی، مجازات فاسدانی که می‌خواستند از طریق تقلب سازمان دهی شده و مصرف پول سیاه به ولسی جرگه راه یابند، حمایت می‌کند.
وی افزود: گزینه مطلوب این بود که آرای پاک و ناپاک از هم تفکیک شود و چون حالا که تقلب گسترده امکان این امر را از بین برده است، تصمیم کمیسیون ضروری و معقول است چرا که مردم کابل نمی‌خواهند نامزدان دارای آرای تقلبی از آدرس شان به ولسی جرگه راه یابند.
افضلی ادامه داد: کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی ثابت ساخته است که جلو تقلب‌های انتخاباتی را که در حیطه صلاحیت و قدرتش است، خواهد گرفت و حذف تعدادی از فاسدان و باطل کردن انتخابات ولسی جرگه حوزه کابل نمونه‌های بارز آن است.
رییس اجرایی دیده‌بان شفافیت تصریح کرد: کمیسیون انتخابات در مدیریت این روند ملی ناکام بوده است و در اثر سوءمدیریت و بی‌کفایتی آن تقلب گسترده و سازمان‌دهی شده در انتخابات ولسی جرگه رخ داده است.
وی اظهار داشت: چون اعضای کمیسیون انتخابات ناکام شده‌اند، مشروعیت خود را در نزد مردم از دست داده و باید به صورت جمعی استعفا کنند.
روز پنجشنبه کمیسیون شکایات انتخاباتی در یک نشست خبری در کابل، کل آرای حوزه انتخاباتی کابل را باطل اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا