آخرین اخبارافغانستانزنانسیاستورزش

دیده‌بان حقوق بشر خواستار تعلیق عضویت افغانستان در شورای کریکت شد

خبرگزاری دید: به دنبال خودداری استرالیا از بازی با تیم کریکت افغانستان، دیده‌بان حقوق بشر از شورای جهانی کریکت خواسته که عضویت افغانستان را به تعلیق در آورد.

دیده‌بان حقوق بشر روز دوشنبه (۲۶ جدی) در بیانیه‌ای از شورای بین‌المللی کریکت خواست عضویت افغانستان را در این شورا به حالت تعلیق درآورد.

این سازمان گفته تا زمانی که زنان و دختران افغانستان بتوانند به آموزش و ورزش برگردند، باید از اشتراک تیم افغانستان در مسابقات جلوگیری شود.

این در حالی است که اخیراً تیم کریکت استرالیا اعلام کرد که مسابقه یک روزه‌اش با تیم کریکت افغانستان را به دلیل محدودیت زنان از سوی طا-لبان لغو می‌کند.

این مسابقه قرار بود در ماه مارچ در امارات متحده عربی برگزار شود.

فدراسیون کریکت استرالیا گفت که این تصمیم پس از مشورت با دولت این کشور گرفته شده‌ است.

در اعلامیه‌ تیم ملی کریکت استرالیا آمده بود: این تصمیم در پی اعلام اخیر طا-لبان مبنی بر وضع محدودیت‌های بیش‌تر بر فرصت‌های آموزش و اشتغال زنان و دختران و توانایی آن‌ها برای دسترسی به پارک‌ها و سالون‌های ورزشی صورت می‌گیرد.

محدودیت‌های طا-لبان بر زنان با واکنش‌های زیاد داخلی و خارجی روبه‌رو شده و تمام کشورهای اسلامی و غیراسلامی خواهان لغو دستورات اخیر طا-لبان شده‌اند؛ اما مقام‌های طا-لبان تاکنون تغییری در سیاست‌های خود ایجاد نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا