آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمزنانسیاست

دیده‌بان حقوق بشر: ملل متحد از هیچ زن افغانستانی در نشست آتی دعوت نکرده

خبرگزاری دید: مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که با وجود درخواست‌های مکرر این نهاد برای حضور نمایندگان زنان افغانستان در نشست دوحه، سازمان ملل به آن‌ها پاسخ منفی داده است.

هیدر بار مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که با وجود خواست‌های مکرر این نهاد مبنی بر حضور نمایندگان زنان افغانستان در نشست دو روزه دوحه، سازمان ملل متحد به آنان پاسخ منفی داده است.

هیدر بار روز گذشته در رشته‌توییتی با ابراز نگرانی شدید از عدم حضور زنان در نشست دو روزه سازمان ملل متحد در دوحه، پرسیده است که محرومیت زنان از این نشست چه پیامی را از جایگاه سازمان ملل متحد به طا-لبان، زنان افغانستان و جهانیان می‌رساند.

وی افزوده است: ما تنها تقاضای یک کرسی و میز را داریم و فقط یک ساعت از این جلسه دو روزه را خواسته‌ایم، اما به ما گفته‌اند امکان‌پذیر نیست.

خانم بار خاطرنشان کرده است که در نشست ۱ تا ۲ می سال روان میلادی به سازمان‌دهی ملل متحد، با وجود خواست‌های مکرر حقوق بشر، از هیچ زن افغانستان که نقش کلیدی در آینده کشورشان دارند، دعوت نشده ‌است و همه اشتراک‌کننده‌گان مرد هستند.

تا کنون دلیل عدم دعوت زنان افغانستان در نشستی که قرار است تا پنج روز دیگر در مورد نحوه تعامل جهان با طا-لبان از سوی سازمان ملل برگزار شود، روشن نیست.

این در حالی است که پس از ممنوعیت کار زنان افغانستان در دفاتر سازمان ملل از سوی طا-لبان، این سازمان تصمیم گرفت نشستی را در دوحه دایر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا