آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرسیاست

دیده‌بان حقوق بشر: طالبان از منتقدان خود انتقام می‌گیرند

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که طالبان به رغم ادعاهای شان مبنی بر خویشتن‌داری، حملات انتقام‌جویانه خود را افزایش داده و منتقدان خود را هدف قرار می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری دید، سازمان دیده‌بان حقوق بشر به تازگی در بیانیه‌ای گفته است که به رغم ادعای طالبان مبنی بر اینکه جنگجویان شان را به خویشتنداری و حوصله‌مندی دستور داده‌اند، این گروه اعضای مشکوک دولت، نیروهای امنیتی و حتا بستگان آنان را بازداشت و اعدام کرده‌اند.
پاتریشیا گاسمن مسئول بخش آسیا در دیدبان حقوق بشر گفته است: ظاهراً طالبان خاشه جوان را به خاطری اعدام کردند که او رهبران طالبان را مسخره می‌کرد. قتل او و سایر بدرفتاری‌های اخیر نشان می‌دهد که فرماندهان طالبان می‌خواهند تا کوچک‌ترین انتقاد یا اعتراض را با خشونت از بین ببرند.
فعالان حقوق بشر در قندهار می‌گویند که در روستاهای اطراف مرکز این ولایت، فرماندهان طالبان شمار زیادی از افرادی را که با دولت یا پولیس ارتباط داشتند، بازداشت کرده‌‌اند.
در یک مورد دیگر، جنگجویان طالبان به تاریخ ۱۶ جولای دو مرد را که برادران‌شان با ریاست امنیت ملی کار می‌کردند، از خانه‌های‌شان در ولسوالی دند ربودند. نزدیکان آن‌ها می‌گویند که از آن زمان هیچ خبری از این دو نفر ندارند.
خانم گاسمن افزود: رهبری طالبان همواره این بدرفتاری‌ها را رد می‌کنند، اما این جنگجویان آن‌ها هستند که این حملات را انجام می‌دهند و آن‌ها مسئول متوقف کردن این کشتارها هستند.
طالبان تا کنون در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا