آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

عبدالله:

دیدگاه طالبان در مورد زنان و آزادی‌های مدنی تغییر نکرده

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می‌گوید طالبان تاهنوز از موضع خود دربارۀ حقوق زنان و آزادی‌های اجتماعی عقب ننشسته‌اند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت می‌گوید طالبان تاهنوز از موضع خود دربارۀ حقوق زنان و آزادی‌های اجتماعی عقب ننشسته‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله در حاشیه‌ کنفرانس جهانی اقتصاد در امور خاورمیانه و شمال افریقا در اردن، در نشستی در پیوند به چالش‌ها و فرصت‌های مذاکرات صلح در افغانستان سخن زد، ضمن تأکید بر حمایت از مذاکرات صلح ایالات متحده امریکا با طالبان، گفت که هنوزهم طالبان بزرگ‌ترین مانع در برابر تحقق صلح و ثبات در افغانستان هستند.
رییس اجرایی کشور افزود، طالبان تاهنوز از موضع خود درباره‌ حقوق زنان و آزادی‌های اجتماعی عقب ننشسته‌اند و آن‌ها اتهاماتی درباره رفتارهای سخت‌گیرانه و ضد ارزش‌های مدرن‌شان را پروپاگندا می‌خوانند و مدعی هستند که بهترین تطبیق‌کنندۀ حقوق بشر و حقوق زنان آن‌ها هستند!
او جنگ و خشونت را مانع توسعه اقتصادی دانسته، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صلح به‌نتیجه برسد و به جنگ چهل ساله در کشور نقطۀ پایان گذاشته شود.
عبدالله عبدالله با اشاره به تحولات بزرگ اجتماعی در زمینه‌های آزادی بیان، فعالیت نهادهای جامعۀ مدنی، نهادهای مدافع حقوق زنان، حضور چشم‌گیر دختران و پسران در مکاتب و دانشگاه‌ها، تصریح کرد که گروه‌های جنگ‌جو به ویژه داعش، القاعده و طالبان، در افغانستان مشترکاً فعالیت دارند. اما زمینۀ فعالیت سایر گروه‌های تروریستی را طالبان در کشور فراهم ساخته‌اند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا